“بلندتر از همه درختها” فیلمی برای کوتاه قامتان

کارگران فیلم تلویزیونی "بلندتر از همه درختها" گفت: این فیلم برای کوتاه قامتان این استان و معرفی دغدغه ها، توانمندیها و مشکلات آنان به سفارش مرکز صدا و سیمای خراسان رضوی ساخته شده و تاکنون ۸۰ درصد از آن تصویربرداری شده است.

به گزارش روز دوشنبه سینما خراسان، مصطفی احمدی فر در نشست خبری این فیلم تلویزیونی در مشهد افزود: حدود سه سال است که انجمن حمایت از کوتاه قامتان در مشهد راه اندازی شده و ۴۰ نفر از کوتاه قامتان این مجموعه در فعالیتهای فرهنگی، هنری و ورزشی آن مشارکت جدی دارند.

وی اظهار داشت: من سالها است که از نزدیک با کوتاه قامتان در ارتباط هستم و کاملا با خلق و خوی و رفتار و ظرفیتهای آنان آشنا هستم، فیلم تلویزیونی “بلندتر از همه درختها” را نیز به دلیل علایق شخصی ام به این قشر ساخته ام تا صدای آنان را به گوش جامعه برسانم تا بلکه بیشتر مورد توجه مردم قرار گیرند.

احمدی فر با بیان اینکه نقش اصلی فیلم تلویزیونی “بلندتر از همه درختها” را یک کوتاه قامت برعهده دارد، افزود: نگاه من در این اثر بر این مهم متمرکز بود که از ظرفیت و توان بازیگران خراسان رضوی و مشهد که سرآمد آنان “رضا صابری” و “علیرضا سوزنچی” بودند، برای ساخت این فیلم استفاده شود.

وی ادامه داد: به جهت ارتباط خوبی که با نویسنده این اثر “مهدی رضازاده” داشتم و از سالها قبل دغدغه خود در خصوص کوتاه قامتان را به وی منتقل کرده بودم، شرایطی فراهم کردم که نویسنده با کوتاه قامتان نشستهای را داشته باشد و از نزدیک با دغدغه ها و خلق و خوی آنان آشنا شود.

وی در شرح قصه فیلم تلویزیونی ” بلندتر از همه درختها” گفت: دکتر بهادری، فارغ التحصیل دانشکده علوم پزشکی در تهران است که باید دوره کارورزی خود را در یک روستا بگذراند اما به دلیل کوتاه قامتی اش اساتید دانشگاه با حضور وی در روستا مخالفت می کنند، در نهایت با اصرار زیادش، به روستا رفته و در آنجا منشا برخی تحولات می شود…

کارگردان فیلم تلویزیونی “بلندتر از همه درختها” اظهار داشت: این فیلم ۹۰ دقیقه است، اصل قصه در یک روستا اتفاق می افتد و ۷۰ درصد لوکیشن های این فیلم در روستای “اسجیل” اطراف مشهد گرفته شده که دلیل انتخاب این روستا بافت ویژه آن و مهمان نوازی اهالی روستا بود، ۳۰ درصد باقیمانده این فیلم نیز در تهران تصویربرداری خواهد شد.

احمدی فر به یکی از آثار ساخته شده اخیر خود اشاره می کند و می گوید: پارسال فیلمی تحت عنوان “عکس پاییزی” را ساختم که به مرحله تدوین رسیده و بزودی از شبکه ملی پخش می شود، رویکرد اصلی این فیلم حمایت از هنرمندان و مفاخر مشهد و خراسان رضوی بوده که در فیلم “بلندتر از همه درختها” نیز تکرار شده است.

فیلم بلندتر از درختها به تهیه کنندگی “غلامحسین حیدری” به سفارش مرکز صدا و سیمای خراسان رضوی ساخته شده است.