داوری آثار پنجمین جشن سینمای سیمرغ خراسان رضوی آغاز شد

رییس گروه سینمایی و سمعی - بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: داوری ۵۵ اثر راه یافته به مرحله نهایی پنجمین جشن سینمای سیمرغ استان آغاز شده است و فردا (دوشنبه) آثار برتر مشخص می شوند.

سوسن محمدزاده روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار سینما خراسان افزود: این جشن همزمان با دومین جشن مهر سینمای خراسان رضوی و با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی، تثبیت جایگاه فیلم های کوتاه و بلند به عنوان یکی از مقوله‌های مهم فرهنگی و جلب حمایت‌های هرچه بیشتر مسوولان استانی، توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و انجمن سینمای جوانان ایران_خراسان رضوی در پردیس سینمایی پارک بازار مشهد برگزار می شود.

وی اظهار داشت: از زمان اعلام فراخوان پنجمین جشن سینمای سیمرغ خراسان رضوی در ۱۹ تیرماه امسال تا پایان ۱۲ مردادماه، در مجموع ۱۱۶ اثر از تولیدات سینمایی استان اعم از مستند، داستانی و کوتاه به دبیرخانه این جشن رسید که پس از بررسی آثار ۵۵ اثر برای نمایش در این جشن انتخاب شد.

رییس گروه سینمایی و سمعی – بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: سه نفر از فعالان شناخته شده عرصه سینمای استان داوری آثار را طی امروز و فردا انجام می دهند و در نهایت بین ۱۰ تا ۱۲ اثر به عنوان آثار برگزیده جشن سینمای سیمرغ خراسان رضوی مشخص می شوند که البته احتمال افزایش این آثار وجود دارد.

محمدزاده افزود: ۵۵ اثر راه یافته به مرحله نهایی پنجمین جشن سینمای سیمرغ خراسان رضوی طی روزهای ۲۷، ۲۸ و ۲۹ شهریورماه در پردیس سینمایی پارک بازار مشهد به نمایش گذاشته می شود و علاقه مندان می توانند در سه نوبت صبح، ظهر و عصر این فیلم ها را تماشا کنند.

وی اظهار داشت: دومین جشن مهر سینمای ایران در خراسان رضوی نیز همزمان با مراسم پایانی پنجمین جشن سینمای سیمرغ استان در روز ۲۹ شهریورماه برگزار می شود و در آن از ۲۵ نفر از فعالان و پیشکسوتان و جوانان برتر فعال سینمای استان قدردانی خواهد شد.

 

 

 

ساره عبدالهی