درآمد فیلیمو از تبلیغات «زخم کاری»

درآمد فیلیمو از تبلیغات «زخم کاری» 9 میلیارد ناقابل است.

به گزارش روز شنبه سینما خراسان به نقل از روزنامه فرهیختگان ، تعرفه‌ها در پلتفرم‌های مختلف متفاوت است و هر کدام بنا به رتبه‌ای که در داخل و «آلکسا» و طبیعتاً تعداد مخاطبانشان دارند یک عددی را جلوی قیمت تعرفه‌هایشان گذاشته‌اند. البته که این تبلیغات در سایت‌های مختلف اختلافاتی با هم دارند.

مثلاً همین دو پلتفرم داخلی خودمان را نگاه کنیم. احتمالاً شما سریال «خاتون» از پلتفرم نماوا و «زخم کاری» را از فیلیمو را تماشا کرده‌اید .قبل‌از پخش «خاتون» مخاطب با هیچ آگهی مواجه نیست که می‌تواند دلایل مختلفی همچون رکود نماوا را در یک‌سال اخیر که شنیده شده و بیش ازین هم ادامه‌دار است داشته باشد.

از آن‌سو قبل‌از پخش هر قسمت «زخم کاری» در پلتفرم فیلیمو حدود ۱۲ ثانیه آگهی پخش می‌شود. براساس تحقیقات انجام‌شده میزان تعرفه این آگهی برای هر قسمت بین ۵۵۰ میلیون تا ۶۰۰ میلیون تومان که برای تمام مخاطبین نمایش داده می‌شود. البته این رقم در قسمت‌های اول و آخر دچار تغییر می‌شود. همین «زخم کاری» را در نظر بگیرید. این سریال در ۱۵ قسمت تهیه و تولید شده‌است. این ۱۵ قسمت را ضرب در میانگین ۶۰۰ میلیون تومان می‌کنیم.

به عبارتی فیلیمو، برای ۱۵ قسمت «زخم کاری» ۹ میلیارد تومان فقط از طریق تبلیغ ویدئویی ابتدای سریال درآمد داشته‌است و به‌طور هم‌زمان هم از مردم هزینه اشتراک گرفته‌است.( که مخاطبان هم صدایشان از هزینه گزاف این اشتراکات درآمده است) جالب این‌که فیلمو این رقم را از حدوداً ۱۸۰ ثانیه تبلیغ به دست آورده‌است.

حالا اگر این شرکت‌های تبلیغ‌کننده می‌خواستند ۱۸۰ ثانیه تبلیغات را از شبکه سه پخش کنند چه اتفاقی می‌افتاد؟ آن‌طورکه در سایت‌ها دیدیم میانگین تعرفه تبلیغ در شبکه سه حدودا ۳۳ میلیون تومان است. یعنی در حدود ۶ میلیارد هزینه تبلیغات در تلویزیون و شبکه سه می‌شد .

البته که به‌نظر می‌رسد تبلیغ‌کنندگان تمام قسمت‌های «زخم کاری» یک شرکت نیست. ۹ میلیارد تومان درآمد یک نوع تبلیغ و برای یک سریال در فیلمو است. حالا شما می‌توانید هزینه تبلیغات سریال‌هایی مانند «قبله عالم» ،«آقازاده» و «هم گناه» را هم خودتان محاسبه کنید.

نهال