انیمیشن “مسافری از گانورا” ۱۷ میلیارد ریالی شد

انیمیشنی فعالان سینمایی خراسان رضوی که تمام عوامل آن را هنرمندان این استان تشکیل می دهند در سینماهای کشور به رقم فروش بیش از ۱۷ میلیارد ریال رسید.

به گزارش سینما خراسان ، کارگردان این اثر سینمایی – انیمیشنی گفت: نمایش انیمیشن “مسافری از گانورا” با چند هفته تاخیر از ۱۵ آذرماه گذشته در سینماهای سراسر کشور آغاز شده است و امروز به فروش ۱۷ میلیارد و ۷۳۶ میلیون ریالی رسیده است در حالی که اگر نمایش آن از ابتدای آذرماه آغاز شده بود، به فروش بیشتری دست می یافت.

سید احمد علمدار با گلایه از اعضای شورای راهبردی اکران فیلم برای تاخیر در صدور مجوز نمایش فیلم “مسافری از گانورا” افزود: نمایش این فیلم باید همزمان با اردوهای دانش آموزان آغاز می شد تا آنان فرصت بیشتری برای حضور در سینما می یافتند اما نمایش فیلم با چند هفته تاخیر آغاز شد و به زمان امتحانات دانش آموزان رسید.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی باید تا اسفندماه صبر کنیم تا دانش آموزان فرصت کرده و برای تماشای فیلم “مسافری از گانورا” به سینما بیایند و فروش آن دوباره رونق بگیرد.

کارگردان “مسافری از گانورا” گفت: ساخت این انیمیشن از سال ۱۳۹۷ با هزینه شخصی آغاز شد و اتمام ساخت آن ۲ سال به طول انجامید، کل کار در مشهد و توسط فعالان تازه کار و همچنین هنرمندان زبده انیمیشن ساز انجام گرفته است.

علمدار ارزش انیمیشن “مسافری از گانورا” را به بومی بودن و بهره گیری از ظرفیتهای هنرمندان مشهدی دانست و افزود: انیمیشن در شرایط خوبی ساخته شد، همدلی بین اعضای گروه باعث پیشبرد کار شد و بدون آن که حمایتی از تهران طلب کنند یا قصد عزیمت به آنجا را داشته باشند، انیمیشن را در مشهد ساختند.

وی ادامه داد: “مسافری از گانورا” درباره پسر معلولی است که مشکلاتی با شرایط جسمی خود دارد او در ادامه ماجرا با شخصیتی فضایی آشنا می شود که او را وارد ماجراهای جدیدی می کند و …

کارگردان اثر سینمایی – انیمیشنی “مسافری از گانورا” گفت: این اثر در جشنواره امسال فیلم کودک و نوجوان حضور یافت و موفق به دریافت تندیس ویژه دبیر جشنواره، تندیس فرهنگ بنیاد به سبب تجاری سازی کردن اثر و تندیس ویژه ستاد جوانی جمعیت و خانواده شده است.

علمدار تجربه خود را در ساخت انیمیشن مربوطه به ۲۰ سال گذشته تاکنون دانست و افزود: از سال ۱۳۸۲ تاکنون ۲ هزار دقیقه انیمیشن ساخته ام و “مسافری از گانورا” نخستین کار سینمایی من بر روی پرده سینماست، تهیه کننده و نویسنده این اثر “سید محمد حسین علمدار” است و سایر عوامل آن از انیمیشن سازان و هنرمندان مشهدی هستند.