«خجالت نکش» از خجالت سینما درآمد

فصل دوم فیلم «خجالت نکش» موفق شد تا با افتتاحیه ۵ میلیاردی، برای چهار رقیب قدرتمند خود، خط و نشانی جدی بکشد.

به گزارش سینما خراسان به نقل از ایرنا، همان‌گونه که انتظار می‌رفت، فیلم خجالت نکش ۲ توانست افتتاحیه پررونقی داشته باشد. فیلم رضا مقصودی موفق شد تا طی ۳ روز نخست نمایش خود، ۷۱ هزار و ۱۰۰ مخاطب داشته باشد و با نمایش در ۱۳۰۷ نوبت، ۵ میلیارد تومان بفروشد.

البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که فعالیت سینماها طی روز گذشته، از ساعت ۱۸ آغاز شد و در واقع سومین روز نمایش خجالت نکش ۲، یک نصف‌روز بوده است.

با این آمار، این فیلم موفق شد تا پس از تگزاس۳، به دومین فیلم پرفروش ایام پایانی هفته قبل تبدیل شود که به‌تنهایی یک‌ششم مخاطبان ۳ روز پایانی هفته گذشته را به خود اختصاص داده است.

در این فیلم، شبنم مقدمی، احمد مهرانفر، بهاره کیان‌افشار، بهرنگ علوی، محمد معتضدی، میثاق جمشیدی، مازیار مهرگان و سعید امیرسلیمانی به ایفای نقش پرداخته‌اند و داستان آن در ادامه ماجراهای فصل نخست فیلم روایت می‌شود.

قطعا مهمترین دلیل پرفروش شدن این فیلم تا به امروز، برند خجالت نکش است که پس از ۶ سال، همچنان توانسته مخاطبان خود را حفظ کند. این فیلم در اکران سال ۹۷، ۵۲۰ هزار مخاطب داشت و توانست ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بفروشد.

متفاوت بودن فضای داستانی و بالطبع جنس شوخی‌های داستان که فارغ از کمدی‌های روز، حول محور باردار شدن یک زن میانسال می‌باشد، به مذاق مخاطب، شیرین آمده به‌طوری که انتظار می‌رود تا این فیلم در روزهای آینده نیز روند پرمخاطب بودن خود را تداوم ببخشد.

بهار طلایی سینما همچنان ادامه دارد

خجالت نکش ۲ در شرایطی به این آمار دست یافته که نتوانست به فروش تگزاس ۳ که حدود ۱۰ روز به روی پرده رفته، حتی نزدیک شود. اما نکته اینجاست که فیلم طی ۳ روز نمایش خود، توانست با وجود سالن‌های نمایش کمتر، تقریبا ۲ برابر مست عشق مخاطب داشته باشد. این فیلم همچنین بیش از ۳ برابر تمساح خونی و حدود ۴ برابر سال گربه مخاطب داشته است.

با اکران این فیلم، تناسب خوبی بر روی پرده حاکم شد. این توازن سبب شده تا دست مخاطب برای تماشای انواع کمدی باز باشد. همچنین فضای داستانی و البته تیم بازیگران این فیلم، به‌نوعی هیچ فیلم‌سوزی خاصی را برای ۴ کمدی شاخص روی پرده نداشته و یک رقابت سالم را موجب شده تا مشخص شود یک داستان روستایی با بازیگران نه‌چندان چهره در این عرصه تا چه اندازه می‌توانند با کمدی‌های شهری که بازیگران شاخصی دارند، رقابت کند.

رقابت سالم این آثار سبب شده تا گیشه بهار، روزهای طلایی دو ماه ابتدایی خود را حالا در این روزهای گرم که با فصل امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان تلاقی پیدا کرده، ادامه‌دار ببیند.