دلایل«کریستوفرنولان» برای همکاری نکردن با نتفلیکس

«کریستوفر نولان» دلایل عدم همکاری خود با شرکت فیلمسازی نتفلیکس را اعلام کرد.وی تمایلی به همکاری با کمپانی نتفلیکس ندارد؛ چرا که نه تنها می‌خواهد فیلمش اکران سینمایی داشته باشد بلکه تمایل دارد در سینماهای سراسر جهان نمایش داده شود.«اسکات استوبر» رئیس بخش فیلم‌های اورجینال نتفلیکس در مصاحبه‌ای جدید با وال استریت ژورنال می‌گوید، به […]

«کریستوفر نولان» دلایل عدم همکاری خود با شرکت فیلمسازی نتفلیکس را اعلام کرد.وی تمایلی به همکاری با کمپانی نتفلیکس ندارد؛ چرا که نه تنها می‌خواهد فیلمش اکران سینمایی داشته باشد بلکه تمایل دارد در سینماهای سراسر جهان نمایش داده شود.«اسکات استوبر» رئیس بخش فیلم‌های اورجینال نتفلیکس در مصاحبه‌ای جدید با وال استریت ژورنال می‌گوید، به احتمال فراوان مسئله اکران فیلم و توزیع جهانی است که شکاف بین نولان و  نتفلیکس را بیشتر کرده است.در حالی که نتفلیکس برای تعدادی از فیلم‌های اورجینالش پیش از استریم در آمریکا، اکران سینمایی در نظر گرفته است (نتفلیکس برای فیلم‌های «داستان ازدواج» و «مرد ایرلندی» مارتین اسکورسیزی اکران ۴ هفته‌ای در نظر گرفته)، اما این اکران ها هیچگاه جهانی نبوده است و این مسئله به قانون بعضی کشورها باز می‌گردد. برای مثال فرانسه پنجره اکران ۳۶ ماهه دارد و به این معناست که فیلم‌ها باید سه سال از زمان اکران صبر کنند تا بتوانند در سرویس‌هایی مثل نتفلیکس نمایش داده شوند.

پنجره اکران فرانسه عاملی بود که فیلم‌های نتفلیکس از رقابت در جشنواره فیلم کن محروم شوند؛ چرا که فیلم‌ها باید در فرانسه اکران شوند و از طرفی تا سه سال بعد هم نمی‌توانند در نتفلکیس نمایش داده شوند. به همین دلایل نتفلیکس مقصد خوبی برای فیلمسازی نولان نیست.اما اینشرکت استریم همکاری‌های خود را با کارگردان‌های مهمی مثل اسکورسیزی، بامباک، دیوید فینچر و اسپایک لی ادامه می‌دهد. استوبر، اسکار را یک ابزار تبلیغاتی کلیدی برای جذب کارگردان‌های برتر معرفی می‌کند. برای دومین سال متوالی نتفلیکس با ۳۶ نامزدی در اسکار ۲۰۲۱، بیشترین نامزدی یک استودیو را رقم زده است.