رضا عطاران کارم را دید و خوشش آمد

علیرضا مسعودی نویسنده و کارگردان سریال‌ کمدی«نوروز رنگی» که در تعطیلات نوروز از تلویزیون پخش می شد و برشی از خاطرات زندگی  وی به حساب می‌آید اعتقاد دارد ۲۰ سال پیش مردم خیلی راحت‌تر می‌خندیدند و الان خیلی خنداندن‌شان سخت‌تر است. وی که در کارنامه کاری‌اش دو اثر تلویزیونی “آخر خط” و “نوروز رنگی” را […]

علیرضا مسعودی نویسنده و کارگردان سریال‌ کمدی«نوروز رنگی» که در تعطیلات نوروز از تلویزیون پخش می شد و برشی از خاطرات زندگی  وی به حساب می‌آید اعتقاد دارد ۲۰ سال پیش مردم خیلی راحت‌تر می‌خندیدند و الان خیلی خنداندن‌شان سخت‌تر است. وی که در کارنامه کاری‌اش دو اثر تلویزیونی “آخر خط” و “نوروز رنگی” را کارگردانی کرده است  بارها هم به عنوان بازیگر جلوی دوربین خیلی از کارها مثل “لیسانسه‌ها”، “اکسیدان”، “سفر در خانه”، “تنهایی لیلا”، “بزنگاه” و در “خندوانه” به عنوان هنرمند استندآپ کمدی شناخته شد.

وی می گوید:مهم‌ترین مسئله، قصه است، اگر قصه‌ای خوب باشد به نظرمن همه‌چیز حل می‌شود. به نظرمن همیشه همه کارهای موفق را ببینید فیلمنامه قوی داشته است. من فکر می‌کنم باید اولویت اول مدیران، قصه و فیلمنامه خوب باشد.به نظرمن مدیران نگاه کنند همان فرمول موفقی که سال‌ها مردم به آن‌ها توجه داشتند و جواب داده، چه بوده و چرا رها شده است. دوباره به همان فرمول و سبک و سلیقه برگردند. اگر مدل کارهای رضا عطاران دیده می‌شده همان را تکرار کنند. درست است رضا عطاران دیگر در تلویزیون کار نمی‌کند اما آدم‌هایی حضور دارند که بتوانند جای خالی رضا عطاران را پُر کنند؛ البته نه به آن قدرت و استعدادی که رضا عطاران داشت،

رضا برای خودش سبکی داشت و با همه این تفاسیر می‌توان آن موفقیت‌ را تداوم بخشید.من مدلم قصه‌های میدان انقلاب به پایین است. خانواده‌های متوسط رو به پایین جامعه که البته همیشه شادند. در تمام سریال‌هایی که نوشته‌ام و یا کارگردانی کردم آدم‌های قصه در هر شرایط مالی ضعیف هم که باشند همیشه شادند. کاراکترهایی داشتیم در اوج بدبختی، یک حال خوبی دارند.رضا عطاران دو قسمت از کار را دیده بود و کلی لذت برد. جالب است بدانید عطاران قسمت اول تا ششم فیلمنامه سریال را هم خوانده بود و همان موقع گفت خیلی خوب است. وی می گوید:

اگر عطاران به تلویزیون برمی‌گشت از او برای سریال  «نوروز رنگی استفاده استفاده نمی کردم.من به طورکل اعتقادی ندارم در سریال از بازیگر چهره استفاده شود. همیشه می‌گویم فیلمنامه آن‌قدر باید قوی باشد که نیازی نباشد حتماً بازیگر چهره بیاوریم. بازیگری باید بیاورم که به آن نقش بخورد. واقعاً در اختیار من بود به جز خودم که یک مقداری مردم لطف دارند و مرا می‌شناسند، دوست داشتم تمام بازیگرانی که استفاده می‌کنم بازیگرانی باشند تازه‌کار و یا زیاد چهره نباشند.