رقابت فیلمسازان خراسان رضوی با چهار اثر در جشنواره کودک و نوجوان اصفهان

فیلمهای «آناهیتا»، «مرز رفاقت»، «یک، دو، سه» و «شورشی» تولید شده در انجمن سینمای جوان دفاتر خراسان رضوی و پایگاه فیلم رویش در بخش مسابقه فیلم کوتاه و کودکان غزه جشنواره بین المللی کودک و نوجوان اصفهان حضور دارند.

به گزارش روز یکشنبه سینما خراسان، فیلم کوتاه «آناهیتا» ساخته داود نجف زاده، تولیدی انجمن سینمای جوانان دفتر مشهد و فیلم کوتاه «مرز رفاقت» اثر مجتبی عربی و تولید شده در انجمن سینمای جوان دفتر گناباد دو فیلمی هستند که در قالب فیلم کوتاه جشنواره فیلم کودک و نوجوان امسال وارد بخش رقابتی شده اند.
همچنین فیلم های کوتاه «یک، دو، سه» اثر امیر حسین کشمیری تولیدی باشگاه فیلم رویش و «شورشی» ساخته علی سلمانی به تهیه کنندگی مجتبی احسانی، هاشم مسعودی و انجمن سینمای جوانان دفتر مشهد، در بخش کودکان غزه سی و ششمین جشنواره فیلم های کودک و نوجوان در سینماهای اصفهان اکران شده است تا مورد قضاوت داوران این بخش ها قرار گیرد.

در فیلم کوتاه آناهیتا، فرید شهیدی، امیر بهنام فر و مهنوش جوادی بازی می کنند. مدیر تصویربرداری این فیلم، رضا عزیز فر خانی است. تدوین آن را عماد خدابخش، صدابردار، حسن بلالی، صداگذار، سلمان ابوذر، طراح صحنه، رضا محمدپور، طراح لباس، مهنوش جوادی، چهره پرداز، مهدی خان زاده و جلوه های بصری این فیلم کوتاه را مهران جبلی بر عهده داشته است.

آناهیتا، نامی که اسطوره آب و پاکی هاست روایتی است متفاوت از آنچه زندگی می بخشد؛ آب و مادر؛ داستان مهر مادری که چون آب جاری است. در این فیلم، کودکی پس از دوری از مادر، دوباره او را می یابد

«مرز رفاقت» به نویسندگی و کارگردانی مجتبی عربی، محصول باشگاه فیلم اولی های انجمن سینمای جوانان دفتر گناباد، دومین فیلمی است که به عنوان نماینده خراسان رضوی در بخش فیلمهای کوتاه این جشنواره حضور دارد.
عوامل این فیلم شامل: مدیر تصویر برداری، محمد خشنود، تدوین گر، مجتبی عربی، صدای بردار، بهجت داودی، صداگذار، کیان غنی زاده، طراح صحنه، مریم فتاح، بازیگران این فیلم: محمد رضائیان، صالح حیدری، محسن نصیرزاده، ملیحه عباسیان هستند‌.
مرز رفاقت:داستان رفاقت دو کودک از ایران و افغانستان است که قرار است نقشه ایران را برای کار در مدرسه، نقاشی کنند‌. بزرگترها در این مسیر چالش ایجاد می کنند.

سومین نماینده خراسان رضوی در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان، فیلم کوتاه «یک، دو، سه» اثر امیر حسین کشمیری است. در این فیلم که محصول باشگاه فیلم رویش است؛ النا کفاش بازی می کند. عوامل دیگر این فیلم، یوسف صفایی، به عنوان مدیر تصویر برداری، مریم ناصری، تدوینگر، حسن بلالی، صدابردار، سلمان ابوذر، صداگذار و موسیقی، مهناز آقایی، طراح صحنه و لباس، وجیهه مقنی، چهره پرداز این فیلم هستند.
در این فیلم، کودکی شاهد کودک آزاری است. از این موضوع ترسیده و با اورژانس تماس می گیرد. اما بعد مشخص می شود که او در قاب تلویزیون صحنه های رفتار جنایت آمیز صهیونیست ها را با کودکان دیده است.
.
چهارمین فیلم نماینده انجمن سینمای جوانان مشهد در جشنواره بین المللی امسال فیلم کودک و نوجوان، شورشی است. این فیلم روایت سه دقیقه ای تأثیرگذار از هجوم نیرو‌های ارتش اسرائیل به فلسطین اشغالی است.

در این فیلم، سارا نجاتیان، حجت باغانی، اسدالله سرداریان، فاطمه زهرا سیدآبادی، پوریا ظفر محجوب و محمدرضا عربشاهی بازی می کنند. سید حمیدرضا سادات فاطمی، مدیر تصویربرداری، مجتبی احسانی، تدوینگر، امیرحسین محمودی، صدابردار، سلمان ابوذر، صداگذار، امین فاضلی، طراح صحنه و لباس، مجتبی رحمانی، چهره پرداز این فیلم هستند.

هیأت داوران بخش فیلم کوتاه، مهدی خرمیان، زهره زمانی، بهرام عظیمی، وحید ملتجی، حسین نمازی هستند.

سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با حضور ۱۷۶ فیلم بلند و کوتاه داستانی از ۴۸ کشور جهان با دبیری مجید زین‌العابدین، ۱۴ تا ۱۹ مهرماه جاری در اصفهان در حال برگزاری است.

کشورهای صربستان، تاجیکستان، بلغارستان، ازبکستان، مجارستان، ایتالیا، هندوستان، فلسطین، فرانسه، چین، اردن، روسیه، قطر، نروژ، ارمنستان، اسپانیا، مکزیک، آمریکا، مغولستان، پرتغال، هلند، آلمان، تونس، عراق، اوکراین، سوئد، فنلاند، سریلانکا، بلژیک، سوییس، ژاپن، آرژانتین، کره جنوبی، ترکمنستان، ترکیه، مولداوی، قزاقستان،لاتویا، بولیوی، شیلی، لوکزامبورگ، دانمارک، کانادا، لبنان، سوریه، اتریش، لهستان و تایلند با ارائه آثار خود در بخش مسابقه فیلم های کوتاه و بلند داستانی جشنواره حضور دارند.

این جشنواره با فراهم کردن بستری برای نمایش فیلم‌هایی با مضامین صلح و مقاومت، هم به تقویت پیام‌های انسانی و هم به افزایش آگاهی از وضعیت کودکان در فلسطین و لبنان کمک می‌کند، برگزاری چنین رویدادهایی در ایران می‌تواند پاسخی به خشونت‌های منطقه و نشان‌دهنده تعهد ایران به حمایت از کودکان در این مناطق باشد.

شعار این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان «پروانه‌های مقاومت در شهر زندگی» است.