رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد؛«تگزاس۳» جای «مست عشق» را گرفت

سینماها طی روز گذشته، پذیرای ۱۴۰ هزار مخاطب برای تماشای فیلم «تگزاس ۳» بودند؛ این آمار یعنی آن‌که رکورد فروش و مخاطب روز نخست نمایش یک فیلم در سینمای ایران شکسته شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، سومین فصل تگزاس همان‌گونه که انتظار می‌رفت، با استقبال بسیارخوب مخاطبان مواجه شد و توانست با جذب ۱۴۰ هزار مخاطب در روز نخست نمایش خود، ۵ میلیارد تومان بفروشد.

با این آمار، تگزاس ۳، رکورد فروش روز نخست یک فیلم سینمایی طی دو دهه اخیر را به نفع خود شکست. هم‌چنان‌که احتمالا این فیلم موفق شده باشد تا رکورد فروش روز نخست سینمای پس از انقلاب را به نفع خود مصادره کند اما چون هیچ اطلاعاتی راجع فروش روز نخست فیلم‌ها تا میانه دهه ۸۰ وجود ندارد بنابراین این‌گونه فرض می‌کنیم که رکوردشکنی این فیلم در انحصار دو دهه اخیر است.

البته ذکر این توضیح نیز بسیار ضروری است که این رکورد، بابت فروش فیلم در روز سه‌شنبه حاصل شده است حال آن‌که روز نخست نمایش هر فیلم در ایران، چهارشنبه است. از آنجا که قرار بود فیلم از چهارشنبه گذشته به روی پرده برود اما سینماها در آن زمان تعطیل بودند، بنابراین با نمایش فیلم از روز سه‌شنبه هفته جاری موافقت شد. بنابراین این توضیح ضروری است که این رکوردشکنی، در یک سه‌شنبه نیم‌بها رقم خورده است.

تا پیش از تگزاس ۳، این رکورد در انحصار فیلم مست عشق قرار داشت که در نخستین روز نمایش عمومی خود، توانست با جذب ۵۱ هزار مخاطب، یک ورود رویایی را تجربه کند.

دیگر فیلمی که با این رکورد تگزاس ۳، از رینگ خارج شد، ساعت ۵ عصر است. فیلم مهران مدیری تا ساعت ۲۳:۵۹ دقیقه جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶، ۴۲ هزار مخاطب داشت و از آنجایی که این فیلم تا ساعت ۴ بامداد روز شنبه، اکران فوق‌العاده داشت، توانست سرجمع ۵۸ هزار مخاطب داشته باشد.

طی یک دهه اخیر، علاوه بر ساعت ۵ عصر، چند فیلم دیگر نیز بوده‌اند که آمار خوبی از فروش روز نخست خود به جای گذاشته‌اند: فروشنده در روز نخست اکران خود، ۲۵ هزار مخاطب داشت. نهنگ عنبر ۲، ۲۱ هزار مخاطب، ما همه با هم هستیم ۲۹ هزار مخاطب، هزارپا ۲۷ هزار مخاطب، مطرب ۳۵ هزار مخاطب و گشت ۳ نیز ۳۵ هزار مخاطب داشته است.

سه فیلم پرفروش امسال یعنی تمساح خونی، مست عشق و سال گربه نیز به ترتیب در روز نخست نمایش خود، ۱۸ هزار، ۵۱ هزار و ۳۱ هزار مخاطب را به سینما کشاندند.

البته انتظار می‌رفت که از فیلم جدید مسعود اطیابی چنین استقبالی شود. قابل‌ پیش‌بینی است که طی روزهای آتی، رکوردهای بیشتری توسط این فیلم شکسته شود. نیاز سینما به یک کمدی تازه‌نفس، دیدن زوج پژمان جمشیدی و سام درخشانی پس از چند سال و البته سابقه سینمایی خوبی که مخاطب از برند تگزاس در ذهن دارد سبب شده تا انتظارها حول استقبال از این فیلم برای روزهای آینده بسیار بیشتر از آمار کنونی باشد.

از چهارشنبه هفته آینده، خجالت نکش ۲ نیز به ناوگان اکران افزوده می‌شود و بنابراین باید منتظر سونامی شگرفی در استقبال مخاطبان از سالن‌های تاریک باشیم. استقبال از این ۲ فیلم جدید در کنار اقبالی که همچنان به فیلم‌های تمساح خونی، سال گربه و مست عشق وجود دارد، سبب می‌شود تا سینمای ایران، فصل بهار را با یک آمار چشم‌گیر به تابستان سنجاق کند.

مجموع تمام این پارامترها سبب می‌شود تا راندمان سینما به نسبت سال گذشته، از وضعیت بسیارمطلوب‌تری برخوردار باشد و فرهنگ سینما رفتن و فیلم دیدن عمومی، به سبد ماهیانه و حتی هفتگی خانواده‌ها افزوده شود. اقبال بلندی که در طول سال‌ها، تلاش‌ها گسترده‌ای صورت گرفت تا وضعیت فرهنگی جامعه به چنین سمتی حرکت کند اما موفقیت چندانی در این مسیر حاصل نمی‌شد حال آن‌که آنالیز این جریان طی دو سال اخیر نشان می‌دهد که این اصل بدیهی اکنون به مرحله عملیاتی رسیده و خانواده‌ها در هر برهه زمانی و با هر بسته اکران، از سینماها استقبال می‌کنند.

سینمای ایران طی امسال، بسیار فراتر از آن‌چه انتظار می‌رفت، ظاهر خواهد شد.