با پیگیری سینما خراسان /

قوچان صاحب سینما شد

اگر خاطر خوانندگان پایگاه سینما خراسان باشد، تقریبا یکسال قبل خبری با مضمون «قوچان همچنان از سینما محروم است» در این پایگاه منتشر شد که بعد از آن رسانه های دیگر نیز پیگیر این مطالبه به حق مردم قوچان شدند.
به گزارش سینما خراسان، در نهایت به همت دست‌اندرکاران و با جلب مشارکت بخش خصوصی، سینما دانش قوچان متعلق به اداره آموزش و پرورش این شهرستان که مدتها تعطیل شده بود، در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت و بعد از چند ماه امروز (پنجشنبه نوزدهم مهرماه) همزمان با مراسم جشن سینمای مهر ایران افتتاح شد.
مدیر و بهره‌بردار پردیس سینمایی قوچان نیز در این مراسم بر اهمیت اولویت‌های فرهنگی این پردیس اشاره کرد و گفت: ساخت این پردیس سینمایی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در قوچان انجام گرفته است.
محمدعلی عباس‌زادگان افزود: قوچان پیش از این سینما نداشت و با نگاه مدرسه‌سازی و توجه به نیازهای فرهنگی، این پردیس ساخته شد تا اقدامی در شأن مردم قوچان انجام گرفته باشد.
وی اظهار کرد: پردیس سینمایی قوچان با ظرفیت ۵۲۲ صندلی در ۲ مرحله ساخته می شود که برای بهره برداری از فاز نخست آن ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه و با امکانات مدرن تجهیز شده است.
مدیر پردیس سینمایی قوچان اضافه کرد: از جمله ویژگی‌های این پردیس، سیستم صوتی «دالبی» و استفاده از پروژکتورهای لیزری است، همچنین صندلی‌های سینما به صورت مدرن طراحی شده‌اند.

وی بیان کرد: پردیس سینمایی قوچان به‌ عنوان یکی از سینماهای مدرن کشور با چهار سالن در ۲ مرحله اجرایی شده است، سالن اصلی این سینما ظرفیت ۳۵۸ نفر را دارد، سه سالن دیگر با ظرفیت‌های ۸۹، ۴۵ و ۳۰ نفره به اجرای فیلم خواهند پرداخت.