به گزارش روز دوشنبه سینما خراسان به نقل از ایرنا، امیر پذیرفته ،درباره محوریت «ژانر» در این دوره از جشنواره، اظهار داشت: همیشه در چارچوب کارکردن لذتبخش است، متاسفانه در سالهای اخیر همه فیلمها شبیه به هم شدهاند. زمانی که شما یک فیلم را بر روی پرده سینما تماشا میکردید، احساس میکردید این فیلم را قبلا دیدهاید.
وی در ادامه گفت: محوریت «ژانر» در این دوره باعث میشود که اتفاقات جدید در فیلمها ببینیم و فیلمسازان جدید با نگاههای تازه در حوزه فیلم کوتاه دیده شوند. به نظر من باید یک فیلمساز راه خود را پیدا کند و به سمتی برود که در آن حوزه و در آن ژانر تبحر دارد اما من عقیده دارم فیلمساز به دنبال ساخت فیلم به دنبال کسب دانش و تجربه هم میرود و این ماجرا بسیار لذتبخش است.
پذرفته درباره اندروا گفت: قبل از ساخت این فیلم مستند دل اندروا را ساخته بودم و پس از آن شروع به ساخت فیلم اندروا کردم. با توجه به این که میخواستم فیلم «ژانر» بسازم کمی دلهره داشتم، چرا که میخواستم وارد فضای جدیدی شوم و خداروشکر از نتیجه کار راضی هستم.
امیر پذیرفته کارگردان فیلم کوتاه اندروا درباره ساخت فیلمش گفت: هیچ فیلمسازی دلش نمیخواهد فیلمی که میسازد بد باشد، به همین دلیل من تمام دانش و هرآنچه که میدانستم را به کار گرفتم. تجربه ساخت فیلم اندروا برایم به شدت شیرین بود چرا که در حین ساخت این این فیلم به شدن زحمت کشیده شد و من عقیده دارم حتی اگر شکست بخورم، خوشحال خواهم بود که توانستم این فیلم را بسازم و توانستم موارد جدیدی را در حوزه فیلمسازی یاد بگیرم.
پذیرفته عنوان کرد: برای این فیلم حداقل ۵۰ نفر زحمت کشیدند و تمام انرژی خود را برای خلق این اثر گذاشتند، دیدهشدن این فیلم توسط مخاطبان در سیونهمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران میتواند خستگی را از تن گروه بیرون کند.
وی در آخر گفت: امیدوارم جشنواره امسال یکی از بهترین دورههای جشنواره باشد و همه فیلمسازها در کنار هم فیلمها و خروجی یکساله فیلم کوتاه را ببینیم و به نظرم هیچچیز از این ماجرا لذتبخشتر نخواهد بود.
نهال
Δ