احسان عبدیپور فیلمسازی است که بیش از هر ویژگی دیگر او را با دو ویژگی بارز میتوان شناخت؛ قصهگو و جنوبی بودن. قصهگویی در خون این فیلمساز متولد بوشهر است و همین ترکیب کفایت میکرد تا پیشبینی کنیم روایت او در فیلم جدیدش«میجر» از احوالات اهالی بوشهر، تا چه اندازه میتواند تماشایی و دلنشین باشد.«میجر» […]
احسان عبدیپور فیلمسازی است که بیش از هر ویژگی دیگر او را با دو ویژگی بارز میتوان شناخت؛ قصهگو و جنوبی بودن. قصهگویی در خون این فیلمساز متولد بوشهر است و همین ترکیب کفایت میکرد تا پیشبینی کنیم روایت او در فیلم جدیدش«میجر» از احوالات اهالی بوشهر، تا چه اندازه میتواند تماشایی و دلنشین باشد.«میجر» دقیقاً همانی بود که انتظارش را داشتیم؛ فیلمی روان، داستانگو، خونگرم و پر از لحظات ناب از زیست و فرهنگ اهالی جنوب کشور. حضور حمید فرخنژاد در مقام تهیهکننده و بازیگر اصلی فیلم در کنار احسان عبدیپور، تأثیری بهشدت مثبت بر ماحصل این همکاری داشته است.
جدید ترین ساخته احسان عبدیپور بهشدت شبیه خود او است. فیلمسازی که با «تنهای تنهای تنها» خود را به سینمای ایران معرفی کرد و در یک مسیر صعودی حالا به ترکیبی از توانمندی در داستانگویی و تسلط بر ابزار سینما و تصویرسازی رسیده است که همین امتیاز «میجر» را به فیلم گرم و دوستداشتنی تبدیل کرده است.در میان فیلمهای ایرانی حاضر در جشنواره سیوهشتم تا به اینجا میتوان «میجر» را موفقترین اثر در برقراری ارتباط با مخاطب دانست؛ فیلمی که پس از رونمایی در سالن شماره ۶ پردیس سینمایی چارسو با تشویق حاضران در سالن مواجه شد و دور از انتظار هم نیست که امتیازاتش از نگاه داوران جشنواره پنهان نماند./مهر
این مطلب بدون برچسب می باشد.
Δ