دبیر شورایعالی تهیهکنندگان ضمن تشریح جزییات قرارداد اکران در شهرستانها با جشنواره سیوهفتم فیلم فجر از پیگیری بحث ورود پولهای مشکوک به سینما در این شورا خبر داد. سید ضیاء هاشمی دبیر شورایعالی تهیهکنندگان در گفتگو با سینما خراسان ضمن اشاره به جزییات قرارداد این شورا با جشنواره فیلم فجر جهت نمایش فیلمهای این دوره […]
دبیر شورایعالی تهیهکنندگان ضمن تشریح جزییات قرارداد اکران در شهرستانها با جشنواره سیوهفتم فیلم فجر از پیگیری بحث ورود پولهای مشکوک به سینما در این شورا خبر داد.
سید ضیاء هاشمی دبیر شورایعالی تهیهکنندگان در گفتگو با سینما خراسان ضمن اشاره به جزییات قرارداد این شورا با جشنواره فیلم فجر جهت نمایش فیلمهای این دوره در شهرستانها گفت: اکران فیلمهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در شهرستانها، زیرنظر شورایعالی تهیهکنندگان صورت گرفته و کنترل لازم از سوی نمایندگان این شورا در این زمینه وجود داشته است. همچنین در صورت درخواست نمایش فوقالعاده در شهرهای مختلف، این نمایشها زیر نظر نمایندگان شورا صورت گرفت.
وی بیان کرد: مبلغ قرارداد اکران فیلمها در شهرستانها نسبت به سالهای گذشته بسیار کم بود و تهیهکنندگان در نهایت برای همراهی در جشن ۴۰ سالگی انقلاب این مبلغ قرارداد را قبول کردند.
دبیر شوریعالی تهیهکنندگان با اشاره به مبلغ دورههای قبل نمایش فیلمهای جشنواره فجر در شهرستانها، توضیح داد: در سال ۹۲، قرارداد ۳ میلیارد تومانی برای نمایش فیلمها در ۳۰ استان با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسته بودیم که ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این مبلغ به صاحبان فیلمها پرداخت شد.
وی تاکید کرد: در سال ۹۷، بودجه نمایش فیلمها در شهرستانها یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد که این مبلغ با توجه به تورم موجود اصلا قابل قبول نبود و تهیهکنندگان واقعا برای نمایش فیلمهای خود در شهرستانها ضرر کردند.
حساسیت شورایعالی به پولهای مشکوک
هاشمی در پاسخ به سوال دیگری درباره طرح مکرر بحث ورود پولهای مشکوک به سینما در نشستهای رسانهای فیلمهای حاضر در جشنواره سیوهفتم ضمن اشاره به اینکه شورایعالی تهیهکنندگان بارها اعلام کرده که در زمینه ورود پولهای مشکوک و سرمایهگذاریهایی که منشاء آن مشخص نیست حساس است، گفت: باید در این زمینه بهصورت جدی برخورد شود و بیشک این مساله توسط دولت و قوه قضاییه هم دنبال میشود.
وی بیان کرد: در حال حاضر در سینمای ایران شرایطی وجود دارد که یک نفر وارد میدان تولید میشود و در عرض ۲ سال تبدیل به یک سرمایهگذار بزرگ میشود. این مساله به طور جدی در شورایعالی تهیهکنندگان پیگیری میشود که البته چگونگی برخورد با این مساله نیازمند بررسی جزییات است. چرا که بخشی از این اتفاقات و ورود پولهای مشکوک به سینما توسط تهیهکنندگان صورت گرفته است.
هاشمی در پایان تأکید کرد: اگر تهیهکننده از ورود این پولها استقبال نکند، بیشک چنین پولهایی وارد سینما نمیشوند.
Δ