شهر قشنگ گناباد در سکوت فرو رفته است

شیوع ویروس کرونا و تبعات ناشی از آن فضای پررونق و شلوغ، مجموعه شهر قشنگ به عنوان تنها سالن سینمایی گناباد را در سکوت فرو برده است.

مدیر سینمای شهر قشنگ شهرستان گناباد روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار سینما خراسان با اشاره به عمر ۸۰ ساله این سینما به عنوان تنها سینمای این شهرستان، افزود: نخستین بار مردم گناباد با استفاده از دستگاههای قدیمی انگلیسی و در فضای باز تجربه تماشای سینما را داشتند.

عبدالعلی عطار با بیان اینکه سینما شهر قشنگ گناباد پس از یک دوره تعطیلی و توقف فعالیت دوباره از سوی مهندس مجید مسچی بازسازی و راه‌اندازی شد، اظهار کرد: این مجموعه در سال ۸۹ دوره جدیدی از فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون با ظرفیت ۳۴۰ صندلی دارای یک سالن اصلی در ۲ طبقه است .

این فعال فرهنگی که همانند بسیاری دیگر از شیوع کرونا و تبعات ناشی از آن دلنگران و شاکی بود، گفت: تا پیش از شیوع کرونا این مجموعه رونق داشت و فعالیت خوبی را از خود نشان داد ضمن اینکه اهالی شهر نیز استقبال خوبی از آن داشتند اما از اسفندماه سال ۹۸ و آغاز پاندمی کرونا حدود یک سال و نیم سینماها تعطیل بود و بعد از بازگشایی هم دیگر رونق قبل را به خود ندید.

عطار ادامه داد:هم اکنون اگرچه وضعیت شهرستان گناباد از نظر شیوع بیماری کووید۱۹ نارنجی است و سینما با مجوز باز است ، تلاش شده تا با رعایت پروتکلهای بهداشتی و اجرای فاصله گذاری لازم مردم را دلگرم کنیم اما همچنان رونق به فضای این مجموعه باز نگشته است.

وی افزود: فعالیت سایر مجموعه های فرهنگی مانند دانشگاهها و مدارس در رونق و پرباری فعالیت تنها سینمای این شهر تاثیربسزایی دارد .

وی با اشاره به اینکه فرهنگ و کار فرهنگی تحت هیچ زمان و شرایطی تعطیلی ندارد ، گفت: از مسوولان و متولیان خواستاریم با توجه به شرایط موجود حمایت لازم را از مجموعه های فرهنگی از جمله سینماها داشته باشند.

مدیرسینما شهر قشنگ گناباد با بیان اینکه این مجموعه پنج کارمند دارد، از مسوولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خواستار معرفی و موافقت به منظور تزریق واکسن به کارکنان این مجموعه با توجه به عمومی بودن مکان فعالیت آنان شد.

عطار تاکید کرد: سینما شهر قشنگ دیگر صرفا به عنوان تنها یک سینما برای گنابادیها نیست بلکه امروز این مجموعه به بخشی مهم از خاطرات شهروندان این شهر بدل شده است.


عرفانی