اجرای ۱۸ نمایش در جشنواره تئاتر استان تهران

دبیر جشنواره تئاتر استان تهران گفت: در بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان تهران از میان آثار رسیده به دبیرخانه، ۱۸ گروه نمایشی اجرا خواهند داشت.

به گزارش روز شنبه سینما خراسان به نقل از ایرنا، میثم مرادی روز شنبه در نشست خبری و رونمایی از پوستر این جشنواره اظهار کرد: در این جشنواره از میان تمام آثار، ۱۸ نمایش راه یافته از استان تهران، از ۱۰ لغایت ۱۵ آبان ماه در سه سانس متوالی از ساعت ۱۴ الی ۱۹ در مجموعه تئاتر محراب به اجرا خواهند پرداخت.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و دبیر جشنواره تئاتر استان، با اشاره به برگزاری بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان تهران در دو بخش اجرای صحنه ای و نمایشنامه‌نویسی، افزود:کار بازبینی ۷۱ نمایش متقاضی شرکت در مجموعه تئاتر محراب بعد از یک هفته اجرای گروه های نمایشی از سراسر استان انجام شد.

مرادی ادامه داد: هیات بازبین این دوره از جشنواره متشکل از آقایان «سیروس همتی»، «توحید معصومی» و «جواد نوری» بود که به مدت یک هفته با حضور در شهرستان های استان تهران، تمامی ۷۱ نمایش متقاضی را مشاهده و پس از جمع بندی، گروه های منتخب را معرفی کردند.

وی با بیان اینکه تولید این تعداد نمایش در استان تهران و در شرایط شیوع ویروس کرونا و تعطیلی های مکرر صنوف فرهنگی و هنری در شش ماهه اول سال جاری، کم سابقه بوده تاکید کرد: با توجه به رکود به وجود آمده در جامعه تئاتر استان، برگزاری جشنواره تئاتر می‌تواند تا حدودی هنرمندان این رشته را از رخوت خارج و باعث ظهور و بروز استعدادهای ناشناخته این افراد شود.

دبیر جشنواره تئاتر استان تهران با قدردانی از همکاری مجموعه مدیریت تالار محراب خاطرنشان کرد: خوب بد زشت، ابولیسم، هجده سالگی، ۱۴۱۷، زیر زمین، رویای پرشکوه خالی، من زن ام، لاله عباسی، سرباز، بیغوله، مرگ موش، دیپلمات، پلنگ، و اینک زن، وقتی ماهیچه ها سنگ می شوند، مرز، معرکه در معرکه در معرکه و صورت زخمی آثار برگزیده و راه یافته به بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان تهران هستند.

مرادی با تاکید برلزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن های اجرا یادآور شد: سالنهای استاد هادی اسلامی، استاد جمیله شیخی و استاد جعفر والی در مجموعه تالار محراب میزبان اجرای آثار است.

به گزارش ایرنا، در پایان این نشست خبری از پوستر جشنواره تئاتر استان تهران رونمایی شد و کارگردانان آثار راه یافته به جشنواره نیز از دغدغه هایشان گفتند.

مجموعه تالار محراب تهران در خیابان ولی عصر (عج)، تقاطع امام خمینی واقع شده است.

نهال