تشکیل نخستین شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر استانی در خراسان رضوی

رییس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی از تشکیل نخستین شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر استانی با حضور معاون استاندار در محل استانداری خبر داد.

کریم جشنی به خبرنگار سینما خراسان در این باره گفت: هفته گذشته نخستین شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر استانی در محل استانداری با حضور معاون هماهنگی امور زائران استاندار، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون هنری وی و برخی از مسوولان بخشهای فرهنگی و هنری استان برگزار شد.

وی بیان کرد: فراخوان سی و دومین جشنواره استانی تئاتر خراسان رضوی دو هفته قبل منتشر شد و طبق برنامه ریزی انجام گرفته توسط شورای مزبور، اختتامیه جشنواره آذرماه امسال برگزار می شود.

رییس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی با اشاره به رونق تئاتر در هفته های اخیر گفت: هم اینک ۱۰ تئاتر شامل “مراسم قطع دست در اسپوکن”، “بگید کی قویتره”، “زن های ما”، “داستان اهریمن”، “عیار”، “تهران دابشو”، “سینگل”، سوئینی تاد” و “من نبودم دستم بود” در تماشاخانه ها و سینماهای مشهد در حال اجرا است که استقبال قابل توجهی نیز از آنها شده است.

جشنی اظهار داشت: در آستانه ماه های محرم و صفر، قرار است سوگواره ای با همکاری شهرداری مشهد، انجمن هنرهای نمایشی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بسیج تعزیه داران استان در مشهد برگزار شود که شامل پنج نمایش میدانی یا تعزیه در پنج نقطه و چهار نمایش صحنه ای است.

وی افزود: اجرای نمایشهای میدانی یا تعزیه از دهه اول محرم در پنج نقطه از مشهد در ساعت ۱۹ انجام می گیرد، بعد از روزهای تاسوعا و عاشورا، نمایشهای صحنه ای در فرهنگسرای ترافیک، فرهنگسرای غدیر و سالن اصلی تئاتر شهر به اجرا درخواهد آمد.