معرفی نفرات برتر سی و هفتمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان استان خراسان رضوی

دبیر بخش تئاتر و فیلم کوتاه سی وهفتمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان استان خراسان رضوی  گفت: فردا جمعه اختتامیه سی وهفتمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان استان خراسان رضوی در بخش  دختران برگزار می شود رضا عرفانی در گفت‌وگو با سینما خراسان عنوان کرد: سی و هفتمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش […]

دبیر بخش تئاتر و فیلم کوتاه سی وهفتمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان استان خراسان رضوی  گفت: فردا جمعه اختتامیه سی وهفتمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان استان خراسان رضوی در بخش  دختران برگزار می شود

رضا عرفانی در گفت‌وگو با سینما خراسان عنوان کرد: سی و هفتمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان استان خراسان رضوی  در دو بخش انفرادی و گروهی با شرکت حدود سه هزار دانش آموز در حال برگزاری است.

دبیر بخش تئاتر و فیلم کوتاه سی وهفتمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان استان خراسان رضوی  ادامه داد: در بخش گروهی دو هزار و ۲۰۰ دانش آموز دختر و پسر شرکت کردند که بخش پسران  در دو رشته هنرهای نمایشی و هنرهای آوایی از روز شنبه ۳۱ فروردین آغاز و تا روز دو شنبه ۲ اردیبهشت ادامه داشت که در پایان این دوره  ۳۰۰ نفر به مرحله کشوری راه یافتند؛ بخش دختران نیز از روز چهارشنبه ۴ اردیبهشت آغاز و  تا روز پنج شنبه ادامه دارد و روز جمعه ۶ اردیبهشت اختتامیه آن برگزار می شود.

عرفانی  با بیان اینکه این جشنواره در دو قسمت انفرادی و گروهی برگزار شد که در قسمت گروهی دانش آموزان در دو بخش سرود و تئاتر  به رقابت پرداختند ادامه داد:  بخش تئاتر شامل تئاتر صحنه ای، عروسکی، نمایشنامه خوانی، زنگ تفریح یا  نمایش خیابانی و  نقالی بود که  در سالن های کانون سراج، هنرستان هنرهای زیبا، هنرستان فاطمه الزهرا و بخش آوایی در سالن فرهنگسرای ترافیک و  آموزشگاه سوم شعبان برگزار شد.

وی با اشاره به استفاده از داوران تخصصی برای این جشنواره گفت: بعد از مدتها دوباره از داوران ملی و سرشناس کشوری برای این جشنواره دعوت کردیم که از جمله آنها می توان به منوچهر اکبرلو برای داوری تئاتر صحنه‌ای و شهروز حقی برای داوری بخش آوای  اشاره کرد.

دبیر بخش تئاتر و فیلم کوتاه  سی و هفتمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان استان خراسان رضوی در رابطه با برگزاری برنامه های جانبی این جشنواره اظهار کرد: کارگاه اختصاصی تئاتر دانش آموزی و کاربردهای تئاتر محیطی با حضور منوچهر اکبرلو نویسنده ،کارگردان، پژوهشگر واستاد دانشگاه برای مربیان دربخش پسران برگزار شد.

عرفانی اضافه کرد: برای دختران هم تدارک یک کارگاه عروسک سازی را دیده ایم که با حضور فرشته ابراهیمی یکی از عروسک سازان مطرح کشور برگزار می‌شود .

وی بیان کرد: بخش انفرادی این جشنواره با حضور ۸۰۰ دانش آموز در رشته‌های هنرهای دستی و تجسمی، آفرینش‌های ادبی، رسانه و فضای مجازی در روز پنج شنبه ۱۲ اردیبهشت ویژه پسران و در روز جمعه ۱۳ اردیبهشت ویژه دختران برگزار خواهد شد.

دبیر بخش تئاتر و فیلم کوتاه سی و هفتمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان استان خراسان رضوی اظهار کرد: فیلم نفرات برتر این دوره از مسابقات به مرحله کشوری فرستاده می شود که بعد از بازبینی توسط داوران، نفرات برتر به مرحله نهایی کشوری که در تهران برگزار می شود راه پیدا خواهند کرد.

عرفانی بیان کرد: سال گذشته ما در بخش کشوری بیشترین نفرات برنده را در این جشنواره چه از لحاظ نفرات و چه از لحاظ  افراد برتر داشته ایم و امیدواریم امسال نیز بهتر از سال قبل در این جشنواره حضور  پیدا کنیم.

انتهای پیام:ن/س