معرفی برگزیدگان هفتمین رویداد ملی جام قهرمانان بازیهای رایانه‌ای در مشهد

هفتمین رویداد ملی جام قهرمانان بازیهای رایانه‌ای که از سه روز گذشته در مشهد آغاز شده است، پنجشنبه شب با معرفی برگزیدگان در پردیس سینمایی پارک بازار این شهر پایان یافت.

به گزارش سینما خراسان، دبیر هفتمین رویداد ملی جام قهرمانان بازیهای ویدیویی ایران در حاشیه این مراسم گفت: این رویداد از سوی بنیاد ملی بازی های رایانه ای همزمان در ۶ استان کشور در دو بخش حضوری و بازیهای ایرانی آنلاین از دو روز قبل تاکنون در حال برگزاری است.

محمد صادق دهنادی با بیان اینکه در این دوره از رقابت ها استانهای خراسان رضوی، خوزستان، اردبیل، مازندران، قزوین و شهرستان های استان تهران شرکت کرده اند، افزود: روال شرکت در این مسابقات به این نحو بوده که افراد در سایت بازیکو ثبت نام و گروه بندی می شدند و گیم نت های منتخب این استان ها رقابت های آنان را در حوزه فیفا ۲۲ برگزار می کردند.

وی اظهار داشت: مراسم نهایی این دوره از مسابقات در مراکز استان ها علاوه بر معرفی برگزیدگان، همراه با برپایی یک نمایشگاه و چند کارگاه در حوزه های سواد رسانه ای، بازی و تجربه بازی سازها و معرفی صنعت بازی سازی ایران بوده است.

دبیر هفتمین جام قهرمانان بازیهای ویدیویی ایران گفت: برندگان مجموعه این ۶ استان در مرحله نهایی این دوره از مسابقات در تهران که زمستان امسال برگزار می شود، حضور یافته و فرد برنده، جام هفتمین دوره از رقابتهای بازیهای رایانه ای کشور را در دست خواهد گرفت.

وی یکی از بخش های اضافه شده به مسابقات هفتمین جام قهرمانان بازیهای رایانه ای امسال را بخش زنان ذکر و بیان کرد: بازی کنندگان زن در ۶ استان مذکور ثبت نام و در بخش بازی های فیفا ۲۲ یا بازیهای مورد علاقه خود حضور یافتند، لذا در مراسم نهایی مرحله استانی این دوره از رقابت ها علاوه بر اعلام برندگان بخش فیفا ۲۲، بانوی برگزیده این بخش نیز معرفی می شود.

دهنادی اضافه کرد: در بخش بازی های ایرانی این دوره از رقابت ها که از هشتم آذرماه در سراسر کشور برگزار می شود، چهار بازی “کاتاف، فوتبالیستارز، منچیکو و کوویز” مهیا شده است که از کودک تا بزرگسال می توانند در این دوره حضور یابند، برای نخستین بار در این دوره جوایز مشابهی مانند جوایز فیفا ۲۲ با همان رقم برای برندگان در نظر گرفته شده است.

خودکفایی در تولید بازیهای رایانه‌ای

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در حاشیه مراسم پایانی این دوره از رقابت ها به خبرنگار ایرنا گفت: در بخش بازی های رایانه ای سالهای سال مصرف کننده بوده ایم و بازیهای مختلفی که در سایر کشورها تولید می شد را از سکوهای مختلف چه از طریق تلفن همراه یا از طریق کنسولهای بازی مورد استفاده قرار می دادیم.

محمد حسین زاده افزود: امروز به همت جوانان خوش فکر و با استعداد ایرانی، بازیهای متعددی چه در سطح تلفن همراه یا در سطح کنسولهای بازی در حال تولید است و در کنار آن بازی کننده ها و بازیگرانی در سنین کودک، نوجوان یا بزرگسال در این بازیها شرکت می کنند.

وی اظهار داشت: تولید بازیهای رایانه ای می تواند برای کشور درآمدزا باشد و هم اکنون شرکتهای زیادی در این حوزه فعال بوده و تولیدات مختلف را روانه بازار کرده اند، از سوی دیگر اگر بازیها متناسب با فرهنگ بومی ایران باشد، می تواند تفریح سالمی برای اقشار نوجوان و جوان به شمار رود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: از دیدگاه فرهنگی بازیهایی که متناسب با زیست بوم ایرانی – اسلامی باشند قطعا می توانند اثرگذاری مثبت فرهنگی هم داشته باشند.

حسین زاده اضافه کرد: ما در آغاز یک رویداد فرهنگی هستیم و هفتمین جام قهرمانان بازیهای رایانه ای می تواند یک تفریح سالم برای نوجوانان و جوانان در نظر گرفته شود تا بتوان به همت بنیاد بازیهای رایانه ای کشور، آن را تداوم بخشید.

رقابتهای بازی کننده های مشهدی در چهار بازیگاه

دبیر اجرایی هفتمین جام قهرمانان بازیهای ویدیویی ایران در مشهد نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: هدف از برپایی هفتمین جام قهرمانان بازیهای ویدیویی ایران در استانهای منتخب مانند خراسان رضوی، حمایت همه‌جانبه از تیم ملی فوتبال کشورمان در مسابقات جام جهانی و همچنین کشف استعدادها در این زمینه است.

سید حجت طباطبایی افزود: ۴۸۰ نفر در این دوره از رقابتهای بازیهای ویدیویی در مشهد شرکت کردند که ۲۷۶ نفر از این تعداد دانش‌آموز بودند که در یکی مراکز فرهنگی و هنری طی یک روز به رقابت پرداختند ، ۱۸ نفر از ثبت نام شدگان نیز بانوان اهالی رسانه بودند که امروز (پنجشنبه) در همان مرکز به رقابت پرداختند و نتایج آن بلافاصله اعلام شد.

دبیر اجرایی مسابقات استانی هفتمین جام قهرمانان بازیهای ویدیویی ایران در مشهد گفت: بقیه ثبت‌نام شدگان در گیم نت یا بازیگاههای دیگر این شهر از روز سه شنبه رقابت خود را به مدت سه روز انجام دادند که از مجموع شرکت کنندگان سه نفر برای مرحله نهایی این دوره از رقابتها در تهران انتخاب شدند.

وی افزود: این رویداد به صورت حضوری و آنلاین انجام شد و بخش حضوری آن را بنیاد ملی بازیهای رایانه ای با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ خراسان رضوی و اتحادیه محصولات فرهنگی مشهد در چهار بازیگاه برگزیده این شهر به مدت سه تا چهار روز برگزار کرد.

طباطبایی اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده داوران رسمی و مورد تایید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بازیهای این دوره از رقابتها را اجرا و داوری کردند.

در مراسم پایانی این رویداد در پردیس سینمایی پارک بازار، نفرات برتر این دوره از رقابتها معرفی و همچنین برگزیدگان بخش دانش آموزی و بخش بانوان نیز تقدیر شدند.