به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان در همایش روسای انجمن هنرهای نمایشی کشور که در روز چهارشنبه ۹۸/۰۴/۱۸ در محل هتل فردوسی مشهد برگزار شد. وی گفت: گرفتاریهای ما در بحث هنرهای نمایشی ناشی از یک موضوع یک سطری میباشد. اینکه ما توسعه یافتیم، اما توسعه نا متوازن. که اگر متوازن بود ما اینگونه […]
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان در همایش روسای انجمن هنرهای نمایشی کشور که در روز چهارشنبه ۹۸/۰۴/۱۸ در محل هتل فردوسی مشهد برگزار شد.
وی گفت: گرفتاریهای ما در بحث هنرهای نمایشی ناشی از یک موضوع یک سطری میباشد. اینکه ما توسعه یافتیم، اما توسعه نا متوازن. که اگر متوازن بود ما اینگونه برای خواسته های اولیه خودمان به چانه زنی نمی پرداختیم، ما توسعه یافتیم اما همواره کاستی هایی بوده که اجازه تمرکز ما را بر حیطه اصلی نداده و باعث این شده که ما امروز به خودمان و هنرمان افتخار نکنیم.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه اکنون در کشور حدود ۱۵۰۰۰۰ نفر فارغ التحصیل رشته های هنرهای نمایشی داریم و از طرفی قریب به ۵۰۰۰ آموزشگاه آزاد که تعداد قابل توجهی از اینها به آموزش هنرهای نمایشی میپردازند و از طرفی روال استاد شاگردی هم همچنان به قوت خود باقیست این رقم، رقم قابل توجهی است و بیانگر این است که جامعه هنرهای نمایشی رو به بزرگ شدن است.
حسینی در بخش دیگری از صحبتهای خود عنوان کرد: رشد ایران در عرصه های بین المللی و جشنواره های گوناگون نشان از بالندگی و پیشرفت این هنر دارد.
وی گفت: با توجه به اینکه متولی هر جامعه شهروندان آن هستند، هنرمندان نیز متولی هنر جامعه هستند. هر چه هنرمندان با اقتدار تر باشند این خانواده هم مقتدرتر خواهد بود. از این جهت در راستای منسجم بودن اهداف هر تشکل بهتر است ذیل یک صنف قرار بگیریم. صنف است که دارای چهارچوب های قانونی است.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: در بحث های حمایتی اسیر قالب بندی ها و اسامی نباشیم. اینکه حمایت از انجمن های نمایش صورت میگیرد یا از خانه تئاتر یا موسسات صرفا یک قالب بندی و اسم گذاری ست. دقیقا مثل لباس آدمی که تغییر آن تغییری در وجود آدمی ایجاد نمیکند. پس آن چه مهم است اصل موضوع است. اینکه بخواهیم به شکل بهتری برسیم ناگزیر هستیم به یک آسیب شناسی روش مند.
حسینی ادامه داد: تعداد تئاترهایی که در گذشته داشتیم نسبت به گذشته بیشتر شده است به طوریکه در مشهد هر شب ۱۵ تئاتر روی صحنه می رود و این نشان از استقبال عمومی به تئاتر و گستردگی پهنه اجتماعی این هنر دارد.
وی در انتها یادآوری کردند که حتی در وزارت هم بحث جدایی هنر پایتخت و شهرستانها مطرح نیست و این خواسته مستقیم شخص وزیر است که هنر در پایتخت و شهرستانها باید دوشادوش هم حرکت کنند.
Δ