پس از تهران، مشهد بهترین گزینه برای اکران کامل جشنواره بود

معاون سینمایی وزیر ارشاد: در تلاشیم تا امکان اکران فیلم «مدیترانه» فراهم شود/ پس از تهران، مشهد بهترین گزینه برای اکران کامل جشنواره بود معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: من قول می دهم که امکان اکران فیلم «مدیترانه» به کارگردانی هادی حاجتمند برای سینماگران خراسانی در جشنواره فیلم مشهد فراهم شود تا […]

معاون سینمایی وزیر ارشاد:

در تلاشیم تا امکان اکران فیلم «مدیترانه» فراهم شود/ پس از تهران، مشهد بهترین گزینه برای اکران کامل جشنواره بود

معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: من قول می دهم که امکان اکران فیلم «مدیترانه» به کارگردانی هادی حاجتمند برای سینماگران خراسانی در جشنواره فیلم مشهد فراهم شود تا شاهد استقبال گسترده تر علاقمندان سینما باشیم.

به گزارش ستادخبری معاونت فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، جلسه هماهنگی مدیران سینماهای شانزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد در تالار فرهنگ و هنر مشهد برگزار شد. در این مراسم، مدیران سینمایی استان دغدغه های خود را در این حوزه ابراز و نسبت به برگزاری این رویداد ملی ابراز امیدواری نمودند.

در این برنامه، دکتر محمدرضا محمدی معاون هنری و سینمای اداره کل و دبیر شانزدهمین جشنواره فیلم فجر در مشهد ضمن ارائه گزارشی از روند تشکیل ستاد برگزاری و اقدامات به عمل آمده اظهارداشت: با تشکیل کارگروه‎های اجرایی و نظارتی درپی ایجاد اتفاق نظر و همگرایی در حوزه اکران ها هستیم و امیدواریم اکران کامل جشنواره شانزدهم در مشهد منجر به افزایش سطح نشاط اجتماعی شود.

در ادامه این مراسم، دکتر مروارید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه باید مصادف بودن جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و جشنواره شانزدهم را گرامی داشت، خاطرنشان کرد: جلسات هماهنگی در دفعات زیاد برگزار شده و با دست اندرکاران حوزه سینمای استان همکاری و اتفاق نظر خوبی داریم.

وی ادامه داد: بخشی از مطالبات سینماگران از جمله مدیران شهرک های سینمایی جهت تسریع در روند صدور مجوزها، تفویض اختیارات، موزه سینما و امکان تهیه کنندگی فیلم‌های بلند سینمایی در استان بود که با مساعدت های معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی به کلی مرتفع شد.

سید حجت طباطبایی رئیس اداره سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و قائم مقام دبیر و مدیر اجرایی جشنواره تصریح کرد: سین برنامه ها و جدول اکران فیلم ها به گونه ای تنظیم شده که بیشترین استفاده از زمان و سالن ها صورت بگیرد و امیدواریم با استقبال گسترده مردم مشهد، تلاش های معاونت سینمایی و حوزه هنری نتیجه مقبول داشته باشد.
در پایان این مراسم، دکتر انتظامی معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره در مشهد اظهارکرد: علاوه بر ظرفیت های مثبت و سازنده سیانس های اکران در مشهدمقدس، توجه ویژه اهالی سینما به اجرای این رویداد عظیم فرهنگی و سینمایی در مشهد برای بنده بسیارخرسند کننده بود. امروز جشنواره فیلم فجر پدیدآورنده همدلی و همگرایی سینماداران، سینماگران و مخاطبان است و به واسطه این رویداد، میتوان توجه بیشتری به زیرساخت های سینمایی در شهرهای مختلف کشور عزیزمان داشت.

وی ادامه داد: تغییر و تحول در برخی قوانین و دستورالعمل های هنری و اجرایی حوزه سینمایی و سمعی و بصری موجب تسریع روند پیشرفت سینما خواهد شد. من قول می دهم که امکان اکران فیلم «مدیترانه» به کارگردانی هادی حاجتمند برای سینماگران خراسانی در جشنواره فیلم مشهد فراهم شود تا شاهد استقبال گسترده تر علاقمندان سینما باشیم.

شانزدهم جشنواره بین المللی فیلم فجر از ۱۲ لغایت ۲۲ بهمن ماه امسال در پردیس های سینمایی مشهد اجرا خواهد شد. این نخستین بار است که فیلم های جشنواره در تمام بخش ها به صورت کامل اکران می شوند.

انتهای پیام/