شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» به ایستگاه پایانی رسید

بخش نخست شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» که همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار شد، با برگزاری آیین اختتامیه به کار خود پایان داد. به گزارش سینما خراسان، اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» به دبیری مهدی عظیمی میرآبادی شامگاه امشب یکشنبه ۶ مهرماه همزمان با آخرین روز از هفته دفاع مقدس، در باغ موزه […]


بخش نخست شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» که همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار شد، با برگزاری آیین اختتامیه به کار خود پایان داد.

به گزارش سینما خراسان، اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» به دبیری مهدی عظیمی میرآبادی شامگاه امشب یکشنبه ۶ مهرماه همزمان با آخرین روز از هفته دفاع مقدس، در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

این مراسم در حالی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزبان جمعی از سینماگران و علاقمندان سینمای دفاع مقدس بود که به‌صورت زنده نیز از طریق سامانه‌های ارتباطی جشنواره در فضای مجازی پخش شد.

مراسم اختتامیه جشنواره «مقاومت» با بیش از یک ساعت تأخیر در ساعت ۲۰:۴۰ آغاز شد.

در ابتدای این مراسم مهدی عظیمی میرآبادی دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت گفت: بیان هنرمندانه شرط اصلی تأثیر بر مخاطب است؛ تأثیر هنر به خواست مخاطب وابستگی ندارد؛ چرا که هنر خواه‌ناخواه در مخاطب اثر می‌گذارد. در تاریخ ایمان و معرفت جهان، بنیانگذار بنای حفظ حوادث با ادبیات و هنر، حضرت زینب کبری (سلام‌اللَّه‌علیها) است، که اگر نبود، حادثه عاشورا در تاریخ نمی‌ماند. زینب کبری (سلام‌اللَّه‌علیها) و حضرت سجاد (علیه السلام) در خطبه‌ی رسا، بلیغ، هنرمندانه، و شگفت‌آور مسجد شام آغازگر ماندگاری جریان عاشورا بودند. جریانی که اکنون در «مقاومت» از برجسته‌ترین و مهمترین مفاهیم انسانی و الهی تبلور یافته است؛ و «دفاع مقدس» نمودِ پر تلألویی از اراده مقاومت ملت قهرمان ایران در برابر ستمگران شیطانی عالم (از غرب تا شرق) ظرفیت و موقعیتی که این ملت توانست اعماق جوهره خود را در ابعاد مختلف آن نشان بدهد.

وی افزود: آیا… کیست که روحیه حماسیِ پُرشور جوانان ملت، در مقابل دشمنی که غیرت و عزت او را هدف گرفته؛ ببیند و از زیبایی خارق‌العاده آن چشم بپوشد و بتواند عنوان «هنرمند» را یدک بکشد؟! کیست؟! و اگر هست؛ باید دید عیب کار کجاست؟! در نگاه هنرمند؟ در شکل و محتوای آثار هنرمند؟ در پشتیبانی از هنرمند؟ در عرضه آثار هنری؟ در چگونگی سیاست‌ها و مدیریت‌ها؟ در دشمنی دشمنان در فضای فرهنگ و هنر کشور؟! بالأخره جایی مشکلی وجود دارد؛ والّا چگونه ملتی می‌تواند این زیبایی خارق‌العاده را فراموش کند، یا نبیند، و یا نفهمد؟

این گزارش تکمیل می‌شود…