مستندساز شیلیایی در مستر کلاس «مستندسازی» بر ارتباط ادبیات و سینمای مستند تاکید کرد. به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، نسخه تصویری مسترکلاس پاتریشیا گازمن مستندساز شیلیایی با عنوان «مستندسازی» امروز چهارشنبه ۱۶ تیرماه منتشر شد. پاتریشیا گازمن در این مستر کلاس که در چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» به […]
مستندساز شیلیایی در مستر کلاس «مستندسازی» بر ارتباط ادبیات و سینمای مستند تاکید کرد.
به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، نسخه تصویری مسترکلاس پاتریشیا گازمن مستندساز شیلیایی با عنوان «مستندسازی» امروز چهارشنبه ۱۶ تیرماه منتشر شد.
پاتریشیا گازمن در این مستر کلاس که در چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» به صورت آنلاین برگزار شد با اشاره به اهمیت روایت و ادبیات در ساخت فیلم مستند تاکید کرد: فیلمساز مولف روی موضوع تمرکز کرده و منتظر زمان مناسب برای ساخت میماند. فیلمهای من مستندهای عمیقی است که به شخصیتهایی که در مناطق مختلف زندگی میکنند، میپردازد. در یکی از مستندهایم به جغرافیای شیلی و محل دفن دهها شخصیت سیاسی که توسط پینوشه کشته شده بودند، پرداختم.
پاتریشیا گازمن فیلمنامهنویس، بازیگر، کارگردان فیلم و نقاش اهل شیلی است. او از دهه ۱۹۶۰ مستندسازی جدی را آغاز کرد و با «سالوادور آلنده» به شهرت رسید. در سال ۲۰۱۰ مستند تحسین شده «دلتنگی برای نور» را ساخت. فیلم «دکمه صدفی» او برای بخش رقابتی اصلی شصت و پنجمین جشنواره برلین انتخاب و در نهایت موفق به کسب جایزه خرس نقرهای برای بهترین فیلمنامه این دوره از جشنواره شد./مهر
Δ