علی تکروستا، کارگردان مستند «برادرم نادعلی» درباره اکران آنلاین فیلمهای مستند گفت: متاسفانه هنوز زیرساختی برای پخش آثار سینمای مستند در تلویزیون فراهم نشده و تا رسیدن به این شرایط تنها راه، پخش در پلتفرمهای موجود و یا اکران در سینما است. سینما یک رسانه تأثیرگذار است، اما همچنان این دو رسانه (پلتفرم و سینما) […]
علی تکروستا، کارگردان مستند «برادرم نادعلی» درباره اکران آنلاین فیلمهای مستند گفت: متاسفانه هنوز زیرساختی برای پخش آثار سینمای مستند در تلویزیون فراهم نشده و تا رسیدن به این شرایط تنها راه، پخش در پلتفرمهای موجود و یا اکران در سینما است. سینما یک رسانه تأثیرگذار است، اما همچنان این دو رسانه (پلتفرم و سینما) مخاطب خاص خود را دارد و باید تلاش کرد تا با اطلاعرسانی و فرهنگسازی، ذائقه مردم را نسبت به این دو رسانه تغییر داد تا بتوان مخاطب بیشتری جذب کرد.
این کارگردان بیان کرد: نمایش آنلاین مستندها در پلتفرمها که طی دو سال اخیر، مخاطب بالایی داشتهاند ورود به دنیایی تازه و ایجاد شرایط مناسب برای شناسایی جذابیتهای سینمای مستند به مردم است.
وی درباره تاثیر شیوع ویروس کرونا بر ماهیت برگزاری جشنوارهها و اکران فیلمها گفت: در شرایط همهگیری ویروس کرونا، یکی از بهترین شیوهها که میتواند چراغ جشنوارهها را روشن نگه دارد، برگزاری جشنوارهها به صورت آنلاین است. البته باید در نظر داشت هیچگاه برگزاری آنلاین نمیتواند جای نمایش فیلم روی پرده سینما را بگیرد.
این مستندساز ادامه داد: با توجه به تجربه موفق تعدادی از جشنوارهها در دوران کرونا به نظرم بهترین حالت برگزاری به صورت ترکیب فیزیکی و آنلاین است. در کنار برگزاری آنلاین که یک امکان تازه است، برگزاری فیزیکی به صورت محدود و با رعایت پروتکلهای بهداشتی، در این شرایط سخت، میتواند انرژی و انگیزه مثبتی برای مستندسازان به وجود آورد/ایلنا
Δ