“بیرو” صحنه هایی دارد که انیمیشن فوتبالیستها را تداعی می کند

یک منتقد سینما گفت: در فیلم "بیرو" شاهد نمایش تصاویری از بخشهای ورزشی هستیم که مخاطب را به یاد انیمیشن "فوتبالیستها" می اندازد و پیش بینی می‌کنم این تصاویر به زودی دستمایه طنز در شبکه های اجتماعی شود، بنابراین این میزان از اغراق برای مخاطبان قابل قبول نیست.

دکتر محمد عنبرسوز در حاشیه دومین روز از نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد در گفتگو با خبرنگار سینما خراسان افزود: “بیرو” اثری است که سعی دارد درام ورزشی باشد اما نه درام است و نه ورزشی.

وی اظهار داشت: این اثر در گونه بیوگرافیک ساخته شده است و سعی دارد زندگی” علیرضا بیرانوند” را به تصویر بکشد اما به لحاظ بصری آن طور که انتظار می رود، قوی ساخته نشده و مشخص نیست با چه ملاکی برشهای ساخته شده از زندگی این ورزشکار برای ساخت فیلم انتخاب شده است.

این منتقد سینما گفت: در جریان این فیلم آنقدر شخصیت را در چالشهای اقتصادی و اجتماعی غرق می‌بینیم که انتظارهای مخاطب را به فراموشی می سپارد.

عنبرسوز دوز ملودرام را در فیلم “بیرو” بسیار بالا دانست و گفت: این موضوع مانع مواجهه درست و بدون احساس ما با این فیلم می شود.

این منتقد سینما حضور خود بیرانوند در فیلم را جزو نقاط ضعف آن دانست و گفت: تنها نقطه قوت این فیلم شاید هماهنگی چهره بازیگر نوجوان با چهره شخصیت بیرانوند باشد.

عنبرسوز به اشکال دیگری در فیلم “بیرو” اشاره و بیان کرد: دو بار استفاده از سکانس “گرفتن پنالتی رونالدو” به نوعی بهره برداری کارگردان برای برانگیختن همدلی مخاطبان بود که اساسا اقدامی غیرضروری است.

به گزارش سینما خراسان، “بیرو” فیلمی ایرانی به کارگردانی و نویسندگی “مرتضی علی عباس میرزایی” و تهیه‌کنندگی “مجید برزگر” محصول سال ۱۴۰۰ است که در دومین روز از نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد به نمایش درآمد.

فیلم “بیرو” در دومین روز از نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد در هشت پردیس سینمایی به نمایش درآمد.

نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد از ۱۵ تا ۲۲ بهمن ماه امسال در حال برگزاری است.