کسب دو عنوان برتر؛ دستاورد خراسان رضوی در جشنواره فیلم کوتاه تهران

با پایان‌ یافتن چهل‌و‌یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، دو فیلم‌ساز مشهدی از ۱۸ هنرمند شرکت کننده خراسان رضوی در این رویداد، ۲ عنوان برتر از این جشنواره بدست آوردند.

به گزارش سینما خراسان، ۱۸ اثر در قالب فیلم و عکس از هنرمندان خراسان رضوی در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و نخستین جشنواره عکس تهران حضور داشتند.

آثار راه یافته از هنرمندان خراسان رضوی به چهل‌و یکمین جشنواره فیلم کوتاه و نخستین جشنواره عکس تهران شامل پنج عکس در بخش تک عکس و ۱۳ فیلم در بخش‌های «داستانی، کتاب و سینما، استعداد درخشان، مستند، تجربی و شاخه زیتون» است.

در بخش فیلم کوتاه این رویداد، فیلم‌های «تفنگ چخوف» به کارگردانی سیدعباس حسینی، «سر» ساخته علیرضا رضایی، «هلیوس» به کارگردانی مجید صداقت برجی و سارا طالبیان، «رب زنبورعسل» از سیدمهدی حسینی، «پیام» ساخته سعید ملتجی و «خانه ماه» به کارگردانی حمیدرضا مقصودی به بخش فیلم کوتاه داستانی راه پیدا کرده بودند.

همچنین در بخش کتاب و سینما، دو اثر به نام‌های «پای پرواز» ساخته روح الله جلالی طلب و «پاییز آمد» به کارگردانی سجاد انتظاری از مشهد در این رویداد به نمایش درآمدند.

در این رویداد، «پای پرواز» ساخته روح الله جلالی طلب موفق شد برگ زرین بخش کتاب و سینما را  برای فیلم «پای پرواز» از آن خود کند. فیلمی که خانواده «شهید فخری‌زاده» از عوامل این اثر تقدیر کردند.

«پای پرواز» سومین ساخته جلالی‌طلب است که جزو آثار تولید شده در رویداد سینما حماسه است و در باشگاه فیلم رویش تولید شده است. این فیلم درباره شهید فخری‌زاده، پدر هسته‌ای ایران، است.

همچنین در این رویداد مرکز هنری رسانه‌ای نهضت، جایزه خود را به  فیلم «سر» ساخته علیرضا رضایی داد. فیلم «سر» دومین ساخته علیرضا رضایی و جزو تولیدات رویداد سینما حماسه مشهد بوده که در باشگاه فیلم رویش تولید شده است.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با تاکید بر توسعه فیلم‌سازی با رویکرد «بومی‌گرایی در ژانر» و با شعار «جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، پذیرای جهان خیال‌انگیز تو» به دبیری مهدی آذرپندار و همچنین نخستین جشنواره عکس تهران به دبیری فرهاد سلیمانی ۲۷ مهر تا ۲ آبان‌ ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.