انتقاد داریوش مهرجویی از نحوه مدیریت سینمای ایران

فیلمساز و کارگردان برجسته سینما گفت: سینمای ایران روی جهل اداره می‌شود، تاکنون هر مشکلی در سینما شاهد بوده‌ایم به دلیل ناآگاهی مسئولان بوده است.

به گزارش روز یکشنبه سینما خراسان به نقل از سینما پرس، داریوش مهرجویی در گفتگو با این پایگاه خبری در خصوص اولویت‌های سینمایی دولت سیزدهم افزود: اگر تصمیم و اراده‌ای برای بهبود اوضاع هنر هفتم وجود داشته باشد، مسئولان باید جهالت را کنار گذاشته و با عقلانیت و خرد سینمای کشور را اداره کنند.

وی بیان کرد: چراکه هر مشکلی که طی این سال‌ها، ما در سینما شاهد بوده‌ایم به دلیل جهل و ناآگاهی مسئولان بوده و این روند باید اصلاح شود.
 متأسفانه سیستم سینمای ایران روی جهل اداره می‌شود این در حالی است که سینما نیاز به عقل و خرد و اندیشه دارد.

وی اظهار داشت: سینما بی‌تردید هنری سرشار از اندیشه است و ما اگر مدعی تفکر هستیم باید با خرد و بینش سینما را اداره کنیم. قطعا همان‌طور که ما مشکلات سینما را می‌بینیم مسئولان هم این مشکلات را می‌بینند و باید برای برون رفت از این شرایط راه‌حل‌های ویژه و منطقی داشته باشند.

مهرجویی اظهار داشت: سینمای ایران امروز بیش‌از هر زمان دیگری نیاز به نیروهای متبحر و کاربلد دارد تا وضعیت این هنر_ صنعت را بهبود بخشند ،و امیدوارم به‌زودی شاهد حضور نیروهای متبحر در تمامی حوزه‌ها و ارکان سینما باشیم تا تمامی مشکلات این حوزه برطرف گردد.

روشنا