پرداختن به اصل جشنواره تئاتر و کاستن از حواشی ضروری است

پژوهشگر و پیشکسوت تئاتر خراسان رضوی با اشاره به تعمیق بیشتر جشنواره تئاتر استان گفت: لازم است که بیشتر به اصل جشنواره و مبانی آن پرداخته و از بروز حواشی جلوگیری شود.

حمیدرضا سهیلی در گفتگو با خبرنگار سینما خراسان در خصوص سی و دومین دوره ازجشنواره تئاتر فجر استان خراسان رضوی افزود: جشنواره امسال با لکنتی بزرگ که شیوع کرونا باعث آن بود، آغاز می‌شود و همین اصلی‌ترین چالش پیش روست.

وی اظهار داشت: طی دوسال گذشته جشنواره تئاتر استان در محدودیت بسیار برگزار شد اما امسال قرار است دوباره مثل گذشته برگزار شود و لذا باید همه دست به دست بدهند تا به بهترین نحو این رویداد شکل گیرد و چرخ تئاتر و جشنواره‌های تئاتری دوباره بر ریل حرکت بیافتد.

نویسنده ‌کتاب صدسال تئاتر مشهد در خصوص حضور نسل جدید در جشنواره گفت: حضور جوانان که نوید آن را برای سی و دومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی داده‌اند مغتنم است اما این حضور باید در کنار دیگر هنرمندان مطرح و صاحب‌نام باشد تا در انتقال تجربه‌ها به جوانان کمک کند.

سهیلی افزود: پرداختن به اصل جشنواره و کمرنگ کردن حواشی، بهترین راه برای فائق آمدن بر چالش‌های منفی بعضا بوجود آمده توسط افکار کوته‌بینانه در جشنواره است.

این نویسنده و کارگردان پیشکسوت تاتر بیان کرد: برخی افراد با افکاری مسموم در جشنواره‌ها به‌ جای پرداختن به اصل برگزاری فاخر جشنواره، به فرعیات می‌چسبند و ما می‌بینم چالش اینکه چه کسی جایزه بگیرد و چه‌‌کی نگیرد، چه کسی می‌تواند روی سن برود و چه کسی نمی‌تواند و… بر اصل مهم برگزاری جشنواره اولویت پیدا می‌کند.

وی افزود: با توجه به تیم مدیریتی جوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیواریم شاهد برگزاری جشنواره خوبی در مقایسه با سال‌های گذشته باشیم.

سی و دومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی آذرماه امسال برگزار می شود.