تئاتری که اینترنتی اجرا می‌شود/ «فریاد طولانی» زباله‌های دانشجویی

نمایش «فریاد طولانی» به کارگردانی مینا به‌کارثانی درابی در بخش تجربه‌های جشنواره تئاتر دانشگاهی حضور دارد؛ اثری که در زاهدان اجرا و به صورت آنلاین در فضای مجازی جشنواره پخش می‌شود. مینا به‌کارثانی درابی کارگردان نمایش «فریاد طولانی» که در بخش تجربه‌های اجرای بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران حضور دارد و قرار […]


نمایش «فریاد طولانی» به کارگردانی مینا به‌کارثانی درابی در بخش تجربه‌های جشنواره تئاتر دانشگاهی حضور دارد؛ اثری که در زاهدان اجرا و به صورت آنلاین در فضای مجازی جشنواره پخش می‌شود.

مینا به‌کارثانی درابی کارگردان نمایش «فریاد طولانی» که در بخش تجربه‌های اجرای بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران حضور دارد و قرار است امروز شنبه ۷ اردیبهشت اجرا و از طریق فضاهای مجاری دبیرخانه جشنواره پخش شود، درباره این تجربه به سینما خراسان گفت: من از سال ۹۴ در حوزه تجربه‌های اجرا با موضوعات محیط زیست و طبیعت کار می‌کنم و «فریاد طولانی» نیز در همین راستا و کار با زباله است.

وی توضیح داد: «فریاد طولانی» همراه با چیدمان است و مطابق آن اجرایی را ارائه می‌دهم. نکته مهم در این «فریاد طولانی» این است که برای اجرا چیزی نخریدم و از زباله‌های پلاستیکی مصرفی ۲ ماه در خوابگاه دختران و همچنین نایلون‌های پلاستیکی جمع‌آوری شده در دانشگاه استفاده می‌کنم.

به‌کارثانی درابی درباره مکان اجرای نمایش و همچنین چرایی پخش آنلاین آن در فضاهای مجازی جشنواره بیست و دوم تئاتر دانشگاهی ایران، اظهار کرد: من خیلی مشتاق بودم که «فریاد طولانی» در داخل دانشگاه زاهدان که در آن تحصیل می‌کنم اتفاق بیفتد و مورد داوری قرار گیرد، از همین رو هیأت داوران نیز پذیرفتند که به صورت آنلاین شاهد این اجرا باشد.

کارگردان «فریاد طولانی» تأکید کرد: به طور حتم بیشترین تأثیرگذاری این اجرا روی مخاطبان حاضر در دانشگاه زاهدان است زیرا تولید زباله به این شکل تبدیل به عادت روزانه و عادی شده و هیچ مدیریت رفتاری متمرکزی روی این موضوع نداریم. با «فریاد طولانی» بچه‌های دانشگاه را با میزان تولید زباله خودشان مواجه می‌کنم.

«فریاد طولانی» با حضور ۳ اجراگر در دانشگاه زاهدان اجرا می‌شود.