تجلیل از “احمدرضا درویش” کارگردان فیلم سینمایی کیمیا در مشهد

"احمدرضا درویش" کارگردان فیلم سینمایی دفاع مقدس کیمیا دوشنبه‌شب همزمان با دومین شب از نمایش آثار امام رضایی منتخب ۶۰ سال سینمای ایران در مشهد از سوی مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی - هنری امام رضا(ع) تجلیل شد.

به گزارش سینما خراسان، این پاسداشت دوشنبه شب در دومین شب از دهه کرامت در پردیس سینمایی مهر کوهسنگی مشهد پس از نمایش مردمی فیلم “کیمیا” در میان تشویق تماشاچیان انجام شد.

مرتضی سعیدی زاده در حالی که لوح تقدیر را تقدیم احمدرضا درویش می کرد، گفت: پروردگار متعال صفات متعددی دارد که یکی از آنها مالکیت و دیگری خالقیت است، مالکیت از آن خودش بوده اما خالقیت را به نسل بشر ودیعه داده است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی – هنری امام رضا(ع) گفت: آن تجربه ای که شما (احمدرضا درویش) در فیلم “کیمیا” به نمایش گذاشتید، واقعا مصداق عینی عبارت “فتبارک الله احسن الخالقین” است، آنچه را که تجربه کردید، برای ما درس آموز است، چرا که باشکوهترین اثر خود را در کوران سختی‌ها خلق کردید و امیدواریم بتوانیم از تجربیات شما برای توسعه فرهنگ اسلامی – ایرانی بهره گیریم.

 فیلم “کیمیا” محصول سال ۱۳۷۳ به کارگردانی احمدرضا درویش است. خسرو شکیبایی، بیتا فرهی و رضا کیانیان در این اثر سینمایی فاخر ایفای نقش می‌کنند و بخشی از این فیلم در شهر مشهد فیلمبرداری شده است.