حضور ۲ مستندساز خراسانی در ضاحیه بیروت لبنان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: اکنون دو نفر از اهالی خوب سینمای خراسان به بیروت لبنان سفر کردند تا قاب دوربین شان از نزدیک‌ترین مکان و زنده‌ترین زمان که در ضاحیه اتفاق می افتد، بچرخانند و مستند بسازند.

به گزارش سینما خراسان، محمد حسین زاده (پنجشنبه نوزدهم مهرماه) در مراسم سومین جشن مهر سینمای ایران که همزمان با افتتاح پردیس سینمایی قوچان در این شهر برگزار شد، افزود: فیلمسازان و مستندسازان در خط مقدم روایت تاریخ قرار دارند که این موضوع در حوزه دفاع مقدس و امروزه در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان دیده می‌شود و تعدادی از هنرمندان خراسان امروز در این معرکه حضور دارند.

وی به جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و تلاش هنرمندان به ویژه مستندسازان برای روایت درست از این وقایع اشاره کرد و گفت: امروز قرار است به عنوان جشن مهر سینما از فعالان این حوزه تقدیر شود.

مدیر کل فرهنگ ارشاد اسلامی خراسان رضوی مستندساز و فیلمساز را پیشران حوادث و اتفاقات دانست و افزود: فیلمسازان به ویژه مستندسازان در خط مقدم روایت تاریخ قرار دارند که این موضوع را به خوبی در حوزه دفاع مقدس تجربه کردیم. مستندسازان در حوزه دفاع از مرزهای بشریت به لبنان رفتند که روزانه توسط رژیم صهیونیستی مورد حمله قرار می گیرد، این هنرمندان جان خود را در دست گرفته‌اند تا آنچه اتفاق می‌افتد را روایت کنند.

وی بیان کرد: بیش از یکسال است جهان چشمش را بر روی جنایات رژیم صهیونیستی بسته است و امروز هنرمندانی که نماینده انسان‌های آزاده هستند به دل حادثه زده و جان خود را در دست گرفته و چشم بینای این حوادث شده و آنها را روایت می کنند.

حسین زاده افزود: افرادی که از خراسان برای روایت صحیح و درست از مظلومیت مردم به لبنان رفتند، جایشان در جشن سینمای مهر ایران خالی است. امیدوارم این هنرمندان به زودی خبر ظفر و پیروزی جبهه اسلام را مخابره کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: به مدد تلاش دستگاه ها و مجموعه‌های مختلف در قوچان، این شهرستان دارای مجموعه پردیس پارک سینمایی شده است.

حسین زاده افزود: امروز خراسان رضوی به خاطر تعداد قابل توجهی از سینماگران در رشته‌های مختلف از جایگاه بالایی برخوردار است و حرف اول را در حوزه انیمیشن، آثار سینمایی و مباحث فنی می‌زند.

وی ادامه داد: با جشن مهر سینمای ایران فصل جشنواره های سینمایی در کشور آغاز می شود، امروز زیرساخت خوبی در حوزه‌ نیروهای انسانی سینمایی داریم و هنرمندان ارزشمند و حرفه ای که مانند گنج می‌مانند در استان فعال هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه جذب منابع مالی جزو برنامه‌های این نهاد در اجرای پروژه های سینمایی است، بیان کرد: برای حل این موضوع راهکارهایی پیشنهاد می‌شود که امید است مسوولان در حوزه قانون‌گذاری و سازمان‌های اقتصادی کشور وزارت ارشاد را کمک و حمایت کنند.

وی یکی از این راهکارها را در حوزه مالیات دانست و گفت: امروز اصناف بزرگ در حوزه صنعت و تجارت به دولت مالیات پرداخت می کنند، اگر سرمایه گذاران در حوزه صنعت و معدن علاقمند به سرمایه گذاری در حوزه سینما هستند به گونه‌ای باشد که این مبلغ به عنوان مالیات برای آنها ثبت شود.

شایان ذکر است: پردیس سینمایی قوچان با ظرفیت بیش از ۵۰۰ صندلی است که مرحله نخست آن با هزینه ۱۱۰ میلیارد ریال امروز به بهره‌برداری رسید.