واکنش شهاب حسینی در جشنواره فیلم کوتاه تهران

در آیین اختتامیه چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، "شهاب حسینی" بازیگر مطرح کشور توصیه‌هایی به فیلمسازان کوتاه داشت.

به گزارش سینما خراسان، این عضو هیات داوران چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران خطاب به فیلمسازان گفت: با تقدیر نمی‌شود فیلم ‌خوب تولید کرد. حضور بازیگران حرفه ای در فیلم کوتاه نه تنها کمکی نکرده بود بلکه به فیلم‌ها ضربه زده بود بنابراین از این به بعد با بچه های تازه کار و با انرژی کار کنید.

وی در این مراسم نسبت به تقدیر از برخی آثار جشنواره انتقاد کرد که حاشیه‌های زیادی به همراه داشت. حسینی امروز جمعه ۴ آبان‌ در یادداشتی که در استوری صفحه رسمی مجازی‌اش منتشر کرده به حاشیه‌های پیش آمده پاسخ داده است.

یاداشت شهاب حسینی بدین شرح است:

«سلام و عرض احترام؛

طی تماسی از طرف دبیر جشنواره فیلم کوتاه به اطلاع بنده کمترین رسید که گویا پس از سخنان بنده در مراسم اختتامیه این تصور به وجود آمده که اعتراض بنده به دخل و تصرف در آراء داوری در بخش ملی بوده است. لازم به ذکر است که آراء هیئت محترم داوران منطبق بر انتخاب هایی بود که انجام شد و چنانچه قصدی بر دخل و تصرف در آراء هیئت داوران به صورت سفارشی و فرمایشی وجود داشت، اینجانب در دم انصراف می‌دادم؛ چرا که شان هیئت داوری اجل بر هر مصلحتی است.

مقصود آثار ضعیف و بی تأثیری بود که توسط ارگانها و نهادهای غیر مربوط و غیر متخصص مورد تقدیر قرار گرفت و حرف بر سر این است که اینگونه حمایت ها می‌تواند به حق اتفاق بیفتد و نه صرفاً به دلیل منویاتی که آنان به دنبال آن هستند.

سعی بر آن شد که هدف این انتقاد را به سوی جناب آقای معتمدی گرامی بچرخانند و باز لازم به ذکر است که اصلاً چنین نیست و ایشان به مانند هر استاد دیگری حق دارند شاگرد خلف خود را مورد تشویق قرار دهند. امید به روزی که همه چیز بر جای درست خود بنشیند و خدا ما را به نعمت تشخیص و تمییز و تفکیک امور و هدایت آن به مسیر حق و درست متنعم و مزین فرماید. آمین.

کوچکترین، سید شهاب الدین حسینی»