اردیبهشت تئاتر با هفت نمایش در تماشاخانه های مشهد 

مسوول انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی گفت: در اریبهشت ماه جاری هفت نمایش در هفت تماشاخانه شهر مشهد در حال اجرا است که استقبال تماشاگران از آنها نیز مطلوب است.

کریم جشنی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار سینما خراسان افزود: هم اینک “خانه برنارد آلبا” به کارگردانی حامد تهرانی در تماشاخانه اشراق مجموعه حوزه هنری، نمایش “آش آشتی کنان” به کارگردانی محمد جهان‌پا در تماشاخنه استاد کیانیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نمایش مترانپاژ به کارگردانی کیوان صباغ در فرهنگسرای مصلی نژاد روی صحنه است.

وی افزود: همچنین نمایش “۲۷ سالگی ” به کارگردانی عبدالله برجسته در تماشاخانه استاد نوری حوزه هنری، نمایش  “اونبالانس” به کارگردانی وحید ممیزی در تماشاخانه استاد کیانیان، نمایش “شبی در کوهستان” به کارگردانی سید جواد رحیم زاده در پردیس تئاتر مستقل، نمایش “بیدر زمانی ” به کارگردانی احسای دلدار در تماشاخانه خورشید از دیگر نمایشهای روی صحنه در مشهد به شمار می رود.

مسوول انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی گفت: همچنین دو نمایش “عمارت داروغه” به کارگردانی اسماعیل بایگی در سالن کارگر و “هیپوتانیا” به کارگردانی کیوان صباغ در پردیس اردیبهشت از هشتم اردیبهشت ماه بر روی صحنه می روند.

جشنی اظهار داشت: طبق آخرین آمار ۴۳ گروه نمایشی ثبت شده در خراسان رضوی وجود دارد که شاید چند گروهی به دلیل فعالیت کم خود از طرف تهران و مرکز هنرهای نمایشی از سامانه ثبت گروههای استقرار یافته، حذف شوند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص فعال بودن سالن اصلی تئاتر شهر و سالن بهار واقع در مجتمع فرهنگی – هنری امام رضا(ع) در مشهد گفت: متاسفانه مدتی است که این سالنها به دلیل مسائل حقوقی تعطیل است و بنا است تا بزودی مزایده ای برای واگذاری این سالنها به بخش غیردولتی برگزار شود تا منع قانونی آن مرتفع شده و اصحاب نمایش بتوانند از این دو سالن استفاده کنند.

مسوول انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی گفت: با این حال سالنهای بهار و تئاتر شهر در این مدت بویژه برای جشنواره استانی تئاتر در اختیار گروه های نمایشی برای تمرین بوده است.