اکران «جانان» با حضور عوامل فیلم در مشهد

نشست خبری فیلم «جانان» با حضور کارگردان فیلم کامران قدکچیان و مژگان بیات بازیگر این فیلم، یکشنبه ۲۷ مردادماه در سالن vip  پردیس سینمایی ویلاژ توریست مشهد برگزار شد. درابتدای این نشست که با حضور اصحاب رسانه و به میزبانی پردیس سینمایی ویلاژ توریست مشهد برگزار شد، کامران قدکچیان، به بحث و گفت‌وگو پیرامون کارنامه […]

نشست خبری فیلم «جانان» با حضور کارگردان فیلم کامران قدکچیان و مژگان بیات بازیگر این فیلم، یکشنبه ۲۷ مردادماه در سالن vip  پردیس سینمایی ویلاژ توریست مشهد برگزار شد.

درابتدای این نشست که با حضور اصحاب رسانه و به میزبانی پردیس سینمایی ویلاژ توریست مشهد برگزار شد، کامران قدکچیان، به بحث و گفت‌وگو پیرامون کارنامه هنری و سینمایی خود پرداخت و افزود: این فیلم اولین کار سینمایی من پس از فیلم «پس کوچه های شمرون» به حساب می آید.

قدکچیان از ساخت اثری جدید خبر داد و گفت: چند فیلمنامه را در بایگانی دارم و دنبال سرمایه‌گذار هستم، اما هنوز قطعی نیست، ضمن اینکه فیلم «جنون» هم آماده نمایش است، این فیلم در ژانر وحشت ایرانی بوده نه هالیوودی، که ژانر جدیدی در سینمای ایران به شمار می‌رود.

کارگردان فیلم «جانان» با بیان اینکه جوانان با استعداد و خوش فکری وارد عرصه ساخت فیلم شده‌اند، خاطرنشان کرد: این افراد اگر در مسیر درستی قرار بگیرند، نویدبخش آینده روشنی برای سینما هستند، متاسفانه امروزه بیشتر فیلم ها فقط برای سرگرمی ساخته می شود و فیلم هایی همچون «جانان» به دست فراموشی سپرده شده است.

قدکچیان در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در رابطه با شرایط اکران، فیلم هایی همچون «جانان» را غیر مطلوب و نامناسب ارزیابی کرد. قدکچیان علت این وضعیت نامطلوب را فیلم های گیشه ای عنوان کرد که پیوسته از سوی مخاطب عام  در این سال‌ها  مورد اقبال بوده است.

وی افزود: سنت‌های اصیلی همچون عشق، مهربانی و وفاداری امروزه به فراموشی سپرده شده و من تلاش کردم تا با ساخت  فیلم  جانان این سنت‌ها را به نسل جوان منتقل سازم. توصیه میکنم افرادی که بالای پنجاه سال سن دارند پس از دیدن این فیلم سری به آلبوم های قدیمی بزنند و با یادآوری مجدد مفاهیم و رسوم گذشته برای انتقال آن به نسل جدید پیشقدم شوند.

قدکچیان در پاسخ به پرسش خبرنگار سینما خراسان مبنی بر این که آیا خشونت موجود در فضای فعلی جامعه ایران شما را به ساخت چنین فیلمی سوق داده است، افزود: دقیقا نمی توان گفت: که علت ساخت این فیلم وجود خشونت و ناهنجاری های اجتماعی موجود بوده است. این فیلم در درجه اول مورد علاقه من بوده است. اصولا فیلم های من حاوی مضامین خانوادگی است و تلاش کردم در این فیلم علاوه براین یک مطلب و دغدغه امروزی را نیز مطرح کنم.

وی افزود : باید دراکران فیلم ها شاهد نوعی تعادل در ژانر های مختلف باشیم تا امکان انتخاب نیز برای مخاطب حفظ گردد اما متاسفاانه امروزه شرایط اکران به نحوی است که به نفع فیلم های گیشه ای و «مفرح» است و فیلم های دیگر مهجور باقی مانده اند.

جانان به ظاهر عاشقانه‌ای آرام و ساده است

گفتنی است بازیگر اصلی زن فیلم «جانان»، مژگان بیات، در این نشست به گفت‌وگو و تبادل نظر با اصحاب رسانه پرداخت.

وی «جانان» را فیلمی ارزیابی کرد که فضای آن با سایر فیلم های سینمای ایران متفاوت است و در آن اثری از سیاه نمایی وجود ندارد و عشق و امید به عنوان دو مولفه اصلی در آن موج می زند.

مژگان بیات با اشاره به اینکه فیلم‌هایی که نویدی از امید و عشق به مردم می‌دهند، بسیار ارزشمند هستند، اظهار کرد: فیلم جانان هم مانند خود عشق است، عشق، کلمه‌ای ساده، اما پرمحتوا است، جانان به ظاهر عاشقانه‌ای آرام و ساده بوده، اما وقتی به عمق فیلم پی ببرید، مفاهیمی همچون وفاداری و محبت در آن موج می‌زند.

وی  از همکاری با کامران قدکچیان و امین حیائی به عنوان یک تجربه خوب سینمایی یاد کرد و افزود: با حضور امین حیائی که پارتنر خوبی بود، توانستم نقشم را به بهترین شکل ایفا کنم.

بیات متذکر شد: جامعه امروز ما نیاز به عشق دارد و بازی در فیلمی که مرا با مقوله عشق درگیر کند برایم جذاب بود.

لازم به ذکر است پس از این نشست خبری امین حیائی دیگر بازیگر فیلم جانان در کنار سایر عوامل ،مقابل دوربین عکاسان و تصویربرداران قرار گرفتند.