فراخوان جشنواره تئاتر «من و روزهای کرونایی» منتشر شد

موسسه هنرهای نمایشی شمایل فراخوان نخستین جشنواره تئاتر "من و روزهای کرونایی" ویژه فضای مجازی را برای قشر کودک و نوجوان منتشر کرد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی موسسه هنرهای نمایشی شمایل، در دو سال گذشته، به دلیل محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری، بعضی از شغل‌ها و هنرها مجبور شدند مدتی تعطیل شوند، چراغ سالن‌های تئاتر، آموزشگاه‌ها، تمرینات نمایشی و اجراهای صحنه‌ای، همه و همه نزدیک به دو سال خاموش شدند، اما هنر تئاتر هرگز به فراموشی سپرده نمی‌شود و نخواهد شد.

یکی از عواملی که هنرهای نمایشی را در این دوران کمک کرد تا بتواند به حیات خودش ادامه دهد، فضای مجازی و امکانات آن بود.

حال موسسه هنرهای نمایشی شمایل، با آگاهی از ظرفیت ارزشمند تئاتر و با استفاده از شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام، می‌خواهد کودکان و نوجوانان را دعوت به شرکت در نخستین جشنواره‌ نمایشیِ «من و روزهای کرونایی» کند.

ما از شما کودکان و نوجوانان با استعدادی که علاقه‌مند به بازیگری هستید، دعوت می‌کنیم تا یک نمایش کوتاه یک دقیقه‌ای بازی کنید، با تلفن همراه از آن فیلم بگیرید و به آدرس اینستاگرامِ «شمایل» بفرستید تا ما هم آن را برای همه به نمایش بگذاریم.

هدفِ ما از برگزاری این جشنواره، کشف استعداد و خلاقیت، ایجاد نشاط، شناخت احساسات و بروزِ آن برای رسیدن به آرامش، مواجهه با احساسات در شرایط بحرانی، رشد مهارت‌های اجتماعی و مهارتهای کلامی، فراگیری روش حل مسایل است.

موضوعاتی از قبیل “کلاسهای آنلاین، خاطرات تلخ و شیرینِ دوران قرنطینه، بهداشت و سلامت شخصی و عمومی، اینترنت و تلفن همراه، ماسک تنفسی و مواد ضدعفونی‌کننده، احساسات و عواطف آدمها در رابطه‌ با یکدیگر، تفریحات و سرگرمی‌های دوران قرنطینه و موضوع آزاد” می تواند محور تهیه فیلم های شما باشد.

کودکان هشت تا ۱۱ سال و نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

مدت زمان نمایش می‌تواند حداکثر فقط تا «یک دقیقه» باشد، فیلم شما می‌تواند از یک دقیقه کمتر باشد ولی اگر حتی یک ثانیه از یک دقیقه بیشتر باشد، امکان حضور در جشنواره را نخواهد داشت.

فیلم را با دوربین تلفنِ همراهِ خودتان بگیرید و تصویر حتما به صورت افقی باشد، می‌توانید اگر دوست داشتید از موسیقی، مونتاژ، ایفکت، میکس یا جلوه‌های دیگر صوتی و تصویری استفاده کنید.

قهرمان اصلی نمایش کودکان و نوجوانان هستند، اما بین یک تا سه نفر از اعضای خانواده هم می‌توانند در این فیلم بازی کنند، همه بازیگران فیلم باید پوشش کامل و مناسبی داشته باشند.

همراه فیلم، مشخصاتی چون «نام»، «نام خانوادگی»، «سن»، «عکس»، «شماره‌ تلفن ثابت»، «شماره‌ تلفن همراه»، «کد ملی» و «آدرس» را باید ارسال کنید.

ویدئوهایی که توسطِ هیات داوران انتخاب می‌شوند، در فضای مجازی منتشر خواهند شد.

کیفیت صدا، نور و تصویر باید مناسب باشد تا وارد مرحله‌ داوری شود.

به کلیه‌ شرکت‌کنندگان این جشنواره گواهیِ حضور تقدیم می‌شود.

اگر محدودیت‌ها اجازه بدهد، اختتامیه‌ جشنواره به صورت حضوری برگزار خواهد شد و گرنه اختتامیه را در فضای مجازی اجرا خواهیم کرد و با تقدیم جوایزی ارزنده، از برگزیده‌ها قدردانی می‌کنیم.

۶ اثر از بخشِ کودک و ۶ اثر از بخشِ نوجوان برگزیده‌ نهایی خواهند بود، برگزیده‌ها علاوه بر تقدیرنامه و هدایای ویژه از بورس تحصیلی در مؤسسه‌ هنرهای نمایشی شمایل برخوردار خواهند شد.

به سه نفر که با انتخاب مردمی برگزیده شده و بیشترین پسند [لایک] را داشته باشند، جایزه‌ های ویژهای تقدیم خواهد شد.

یک راه برای آن که بتوانید فیلم نمایش‌های خودتان را به دستِ ما برسانید، وجود دارد؛ که آن هم از طریق ارسالِ فیلم نمایش از شبکه‌ «شاد» و با نام کاربری «shkh_razavi» است.

مهلت ارسال آثار به این جشنواره ۱۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ است و آثار از ۱۵ تا ۳۱ فروردین ماه مورد بررسی داوران قرار می گیرد.

زمان آغاز جشنواره تئاتر “من و روزهای کرونایی” و انتشار آثار شرکت‌کننده ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ است و مراسم اختتامیه و اعلام آثار برگزیده نیز اردیبهشت ماه سال آینده خواهد بود.

دبیرخانه این جشنواره در مشهد. خیابان احمدآباد. خیابان پاستور. پاستور ۱۱ شماره‌ پلاک ۲ ، مؤسسه‌ هنرهای نمایشی شمایل قرار دارد و اگر پرسشی دارید که پاسخ داده نشده، می‌توانید با شماره‌ همراه ۰۹۱۵۵۰۵۳۴۵۵ و تلفن ثابت ۰۵۱۳۸۴۳۴۶۲۶ تماس بگیرید.