آغاز یک تغییر در وضعیت سینماهای مشهد

با تغییر وضعیت کرونایی مشهد از قرمز به نارنجی و آغاز کاهش روند ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و بستری در بیمارستانها که منتج به کاهش محدودیت فعالیت صنوف مختلف از جمله سالنهای تئاتر و سینما شده، در یک هفته اخیر وضعیت فروش بلیت و حضور تماشاگران در سالنهای سینمایی مشهد نیز امیدوار کننده شده است.

سرپرست سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی روز دوشنبه با اشاره به بهبود وضعیت سینماها در مشهد در این باره به خبرنگار سینما خراسان گفت: در مدت ۱۰روز گذشته فروش بلیت در سینماهای مشهد به نسبت هفته های قبل بهتر شده است.

احمدرضا بهبهانی افزود: اگرچه فروش بلیت در سالنهای سینمایی مشهد به سالهای ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ که سینما رونق زیادی داشت، نمی رسد اما وضعیت آن نسبت به دوران اخیر ناشی از شیوع کرونا بهتر شده است، از جمله اینکه پردیس سینمایی هویزه در میان سایر سالنهای سینمایی مشهد مورد استقبال بیشتری قرار دارد.

وی اظهار داشت: در شرایط کنونی، فروش بلیت در سالنهای سینمایی در روزهای سه شنبه به دلیل نیم بها بودن و روزهای پنجشنبه و جمعه به دلیل تعطیلی بهتر از دیگر روزهای دیگر هفته است.

بهبهانی ادامه داد: با این حال فروش فعلی بلیت در سالنهای سینمای مشهد توجیه اقتصادی ندارد اما تلاش می کنیم با روشن نگه داشتن چراغ سینما، فرهنگ سینما رفتن مردم را تا بهبود شرایط کرونایی و بازگشت رونق به سینما حفظ کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد با توجه به افزایش واکسیناسیون به مرور زمان نگرانی‌ مردم در خصوص بیماری کووید ۱۹ برطرف شده و رونق سینما در مشهد به سالهای اوج خود بازگردد که در این زمینه به همراهی رسانه ها بیش از گذشته نیاز است. 

۱۶ سینما با ۵۱ سالن و ۱۰ هزار صندلی در استان شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی وجود دارد. از این تعداد، ۳۱ سالن سینمایی با شش هزار و ۶۰۴ صندلی در مشهد دایر هستند. 

عرفانی