اصرار ما حرکت طبق برنامه‌های منتشرشده است/ تقویت «هنروتجربه»

اولین نشست رسانه‌ای حسین انتظامی در مقام رییس سازمان سینمایی با حضور خبرنگاران در محل این سازمان آغاز شد. به گزارش سینما خراسان، نشست رسانه‌ای حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی صبح امروز ۳۰ اردیبهشت ماه در سازمان سینمایی آغاز شد. انتظامی که از ۲۶ آبان ماه سال گذشته با عنوان سرپرست در این سازمان فعالیت […]


اولین نشست رسانه‌ای حسین انتظامی در مقام رییس سازمان سینمایی با حضور خبرنگاران در محل این سازمان آغاز شد.

به گزارش سینما خراسان، نشست رسانه‌ای حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی صبح امروز ۳۰ اردیبهشت ماه در سازمان سینمایی آغاز شد.

انتظامی که از ۲۶ آبان ماه سال گذشته با عنوان سرپرست در این سازمان فعالیت می‌کرد به تازگی حکم ریاستش را از سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته و بر مسند ریاست این سازمان تکیه داده است.

این نشست طبق اعلام قبلی رأس ساعت ۱۰ صبح با پخش سرود ملی و قرائت قرآن مجید آغاز شد.

اصرار ما عمل طبق برنامه‌های منتشرشده است

در ابتدای این نشست انتظامی عنوان کرد: انتشار برنامه سازمان سینمایی و موسسه‌های تابعه در این روزها صورت گرفته است. اصرار ما این است که وقتی سازمانی برنامه‌ای را منتشر می‌کند باید طبق آن عمل می‌کند چراکه این موضوع از رفتارهای دیگر جلوگیری می‌کند و انضباط ما را بیشتر می‌کند به همین دلیل برای افرادی که رصد می‌کنند کارشان راحت تر خواهد بود چون چارچوب مشخص است.

وی افزود: بعضی از رویکردها به طور جدی قابل ردگیری است. شاید مواردی بوده است که قبلاً نداشته‌ایم. برای مثال درباره فعالیت سینماگران خارج از تهران، شعاری وجود داشت که «ایران تنها تهران نیست» و باید به دنبال استعدادهای دیگر هم باشیم. بحث دیگر این است که باید هزینه‌های پشتیبانی برنامه را به نسبت برنامه را کاهش دهیم و پشتیبانی سهمی کمتر از بودجه دولتی را در بر بگیرد و می‌شود این ادعا را ردگیری کرد.

شفافیت یعنی پیش‌بینی‌پذیری

رئیس سازمان سینمایی تأکید کرد: رویکرد اصلی‌ای که وزارت ارشاد دنبال می‌کند و وزیر بر آن تاکید دارد شفافیت است در شفافیت فقط منظور این نیست که تنها آمار یک جشنواره و یا موسسات را مطرح کنیم. شفافیت یعنی پیش‌بینی پذیری. بر همین مبنا اصرار داریم که دستورالعمل‌ها را منتشر کنیم و افراد و موسسات بدانند که در صورت ارایه فیلمنامه‌ای، درخواستی و …رفتار ما چه خواهد بود و ما را به استناد آن مورد سوال قرار بدهند.

سازمان سینمایی به عنوان یک سازمان فرهنگی نباید بگذارد فیلم‌های که رویکرد فرهنگی دارند در نظام خشن اکران خورد شوند. بنابراین باید این سیاست را ادامه دهیم و تقویت کنیم انتظامی بیان کرد: همین مبنا در پاسخگویی ما هم وجود داریم و اگر رسانه‌ای سوالی برای ما فرستاده ما باید در ظرف کمتر از ۶ ساعت پاسخ بدهیم. نکته دیگر این است که مواردی که فکر می‌کردیم غیرقابل انتشار است ما آنها را منتشر کردیم.

ادعای طرفداری از سینمای اندیشه باید در برنامه‌های دیده شود

رییس سازمان سینمایی درباره اکران و تولید فیلم‌های فرهنگی هم گفت: برنامه سازمان که منتشر شد و دیدید که در کنار برخی از فعالیت‌ها که بودجه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته شده، ستاره‌ای قرار داده‌ایم و ما قول دادیم دستورالعمل آن را خردادماه منتشر کنیم. اگر ما طرفدار سینمای اندیشه هستیم باید اثر این ادعا در برنامه‌ها و بودجه‌های ما دیده شود.

وی افزود: بنابراین هنگامی که دستورالعمل ما منتشر شود عملکرد بودجه‌ای ما را خواهید دید. طبعاً در فرآیند صدور پروانه ساخت و نمایش هم این موضوع را خواهیم دید. یکی از سیاست‌های خوب سازمان سینمایی تشکیل «هنر و تجربه» بود به این معنا که سازمان سینمایی به عنوان یک سازمان فرهنگی نباید بگذارد فیلم‌های که رویکرد فرهنگی دارند در نظام خشن اکران خورد شوند. بنابراین باید این سیاست را ادامه دهیم و تقویت کنیم.

این گزارش تکمیل می شود…