اکران فیلمهای خارجی در دوران کرونا موفقیت آمیز بود

مدیر کل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی کشور گفت: درایام شیوع کرونا به دلیل کمبود فیلم در سینماهای چند سالنه، برخی سینماداران به اکران فیلم های تک سیانس خارجی روی آوردند که موفقیت آمیز بود و مورد استقبال هم قرار گرفت.

محمدرضا فرجی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار سینما خراسان با بیان اینکه اولویت در سینماها با اکران فیلم های ایرانی است، افزود: تنوع عرضه فیلمهای خارجی و ایرانی در سینماهای کشور با هدف جذب همه علاقمندان به هنر سینما در ایام کنونی لحاظ شده است.

مدیر کل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی کشور گفت: شورای صنفی نمایش به دفاتر پخش سینمایی اجازه داده است تا به صورت محدود اکران فیلم‌های خارجی را چارچوب ضوابط اکران، نمایش دهند.

فرجی بیان کرد: دفاتر پخش سینمایی به دلیل علاقه سینماهای چند سالنه به اکران فیلم‌های خارجی، مجوز نمایش فیلم‌های خارجی را دریافت کرده اند و به صورت محدود این آثار را در کنار فیلم‌های ایرانی نمایش می‌دهند که خوشبختانه تاکنون اکران فیلم‌های خارجی در سینماهای کشور بسیار موفقیت‌آمیز بوده و توانسته چراغ سینمای ایران را در زمان کمبود فیلم ایرانی، روشن نگه دارد.

وی خاطر نشان کرد: در نظامنامه اکران به صراحت به نحوه اکران فیلمهای خارجی اشاره شده است، بر این اساس همه فیلم‌ها پس از اخذ مجوز از سازمان سینمایی کشور و ثبت در شورای صنفی نمایش امکان اکران در سینماها را پیدا می کنند که نحوه ورود فیلم برای اکران هم از طریق دفاتر پخش سینمایی انجام می گیرد.

مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی کشور تاکید کرد: با توجه به اینکه چراغ سینماها در هر صورت در زمان کرونا باید فعال و روشن باشند بعد از ایام سوگواری اربعین و از تیمه مهرماه فیلم های ایرانی جدیدی به سینماهای کشور خواهند آمد که پرفروش خواهند بود.

فرجی با بیان اینکه اگر فیلمهای ایرانی خوبی وارد شود کمتر مخاطبان به سمت فیلمهای خارجی می‌روند، افزود: به دلیل حجذب همه سلایق و علایق مخاطبان، اعمال و رعایت تنوع در عرضه فیلمهای ایرانی و خارجی را تحت هر شرایطی لحاظ خواهیم کرد.

عرفانی