اکران همزمان فیلمهای جشنواره بین المللی کودکان در مشهد

شنیده ها حاکی از اکران همزمان ۱۰ فیلم از فیلمهای سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان اصفهان در مشهد است.

به گزارش روز شنبه سینما خراسان، قرار است همه فیلمهای بخش مسابقه جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان اصفهان در سینماهای مشهد اکران شود اما هنوز مسوولان مرتبط درباره زمان و مکان آن اظهار نظر قطعی نکرده اند.

پیش از این نیز دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در نشست خبری با خبرنگاران گفته بود: ۵۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره در دو بخش ملی و بین‌المللی ارسال شده است که در بخش ملی از ۴۳۸ اثر، ۳۹۲ اثر با مقررات جشنواره منطبق بود و در بخش مسابقه مورد بررسی قرارگرفت.

علیرضا تابش افزود: در بخش وب سری ۱۲ اثر، پویانمایی کوتاه ۱۲۰ اثر، فیلم کوتاه داستانی ۲۱۵ اثر و فیلم بلند ایرانی ۴۵ اثر برای ورود به بخش مسابقه بررسی شد که از این تعداد ۱۰ اثر در بخش وب سری، ۱۶ اثر در بخش ویژه کرونا روایت، ۱۵ اثر پویانمایی کوتاه، ۱۷ اثر فیلم کوتاه ایرانی و ۱۸ اثر فیلم بلند به بخش مسابقه راه یافتند.

وی به فیلم‌های بلند سینمایی برای اکران در جشنواره اشاره کرده و گفته بود: فیلم‌های سینمایی «بلوط» ، «بام بالا»، «برزنگی، «پسران دریا»، «ترانه‌های پدرانه»، «داستان‌های هزار و یک روز»، «زندگی و زندگی»، «شهر گربه‌ها»، «لیپار»، «یدو»، «پسرم رسول»، «تیام»، «داستان‌های هزار و یک روز یا افسانه بناسان، غول چراغ جادو»، « اشکنه»، «بر لبه پرتگاه»، « پسران دریا»، «خبرنگار»، « راز قلعه»، «سوییپر» و « یکی بود، یکی نبود» در تهران و اصفهان و همزمان در استان‌های متقاضی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی اکران می شوند.

به گفته تابش، مهین جواهریان، گلاره عباسی، بهروز شعیبی، سهیل موفق، حامد جعفری، رضا درستکار و بهرام دهقانیان داوران بخش ملی سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان هستند.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) در دو بخش مسابقه ایران و مسابقه بین‌الملل برگزار خواهد شد.

روشنا