تئاتر انفجار خلاقیت و نبوغ در لحظه است

رشت- مدیرکل ارشاد گیلان با اشاره به اینکه تئاتر انفجار خلاقیت و نبوغ در لحظه است، گفت: با توجه به شیوع کرونا این جشنواره به صورت آنلاین پخش شده که با استقبال علاقه مندان همراه شده است. به گزارش سینما خراسان، فیروز فاضلی شامگاه چهارشنبه در آئین اختتامیه سی و دومین جشنواره تئاتر استانی گیلان […]


رشت- مدیرکل ارشاد گیلان با اشاره به اینکه تئاتر انفجار خلاقیت و نبوغ در لحظه است، گفت: با توجه به شیوع کرونا این جشنواره به صورت آنلاین پخش شده که با استقبال علاقه مندان همراه شده است.

به گزارش سینما خراسان، فیروز فاضلی شامگاه چهارشنبه در آئین اختتامیه سی و دومین جشنواره تئاتر استانی گیلان و سومین جشنواره نمایشنامه نویسی آموزشگاه‌های آزاد با اشاره به اینکه این جشنواره به پاسداشت سال‌های تلاش استاد پورسیفی برگزار شده است، اظهار کرد: استفاده از کلمه استاد برای ایشان همواره به کار برده شده که نشان دهنده جایگاه این استاد است.

مدیرکل ارشاد گیلان با اشاره به اینکه هر فرد با هر مقام و سمتی اگر این دو بال گذشت و ادب را داشته باشد قطعاً در قلب‌ها ماندگار می‌شود، افزود: استاد پورسیفی نمونه چنین انسان‌ها است.

وی ادامه داد: استاد پورسیفی این دو مشخصه را در خود نهادینه کرده به همین دلیل ماندگار است، منش انسان‌ها را پایدار و همیشگی می‌کند.

فاضلی با اشاره به اینکه جوانان و هنرمندان گیلانی باید از چنین اساتیدی الگوبرداری کنند به تعبیری باید خاک صحنه بخورند تا به این درجه برسند، افزود: پیشکسوتان تجربه تاریخی ما محسوب می‌شوند جای خوشحالی است که سومین دوره جشنواره نمایشنامه نویسی به نام ایشان مزین شده است.

وی به ارسال ۲۴ طرح به سومین جشنواره نمایشنامه نویسی اشاره و با بیان اینکه بعد از داوری‌ها هشت اثر به مرحله بازبینی رسیده است، اظهار کرد: امیدواریم این سنت تداوم یابد که نشان دهنده این است که به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است.

مدیرکل ارشاد گیلان ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره با توجه به سختی‌ها فراوان ایام کرونا، گفت: از هیئت داوران بازبین و داوران نهایی نیز قدردانی می‌کنیم که چراغ تئاتر ما را روشن نگه داشتند.

وی با بیان اینکه تئاتر یعنی انفجار خلاقیت در لحظه، اضافه کرد: امسال با توجه به شرایط شیوع کرونا شاهد نبوغ و خلاقیت بیشتری از هنرمندان بودیم و دیگر از ویژگی‌های جشنواره امسال نمایش آنلاین با توجه به عدم حضور تماشاگران بود.

فاضلی در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس آمارها نمایش آنلاین جشنواره با استقبال همراه بوده و هر تئاتر در هر سانس حداقل ۲۰۰ تماشاگر آنلاین داشته است، افزود: این نوید بخش و بسیار ارزشمند است.

وی با تأکید بر اینکه به قول بزرگان هنر، تئاتر با نفس‌ها زنده است، گفت: قطعاً این نیز تجربه‌ای خوبی برای برگزار کنندگان این جشنواره محسوب می‌شود.

مدیر کل ارشاد گیلان با اشاره به راه یابی ۹ اثر به مرحله نهایی سی و دومین جشنواره تئاتر استانی گیلان، گفت: این نمایش‌ها طی سه روز گذشته در سایه شیوع کرونا و در شرایط سخت به نمایش درآمد.