تغییر فضای هنرهای تجسمی در شیراز/ «پیرسوک» به جوانان میدان می‌دهد

مدیر گالری «پیرسوک» شیراز تأکید کرد: سعی می‌کنیم به هنرمندان جوان میدان بدهیم تا به تدریج به وضعیت حرفه‌ای برسند، چون برایمان مهم است که آنها در شیراز بمانند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان، محسن زارع مدیر گالری «پیرسوک» در شهر شیراز درباره وضعیت اقتصادی گالری‌ها در این شهر و فروش آثار هنری، […]


مدیر گالری «پیرسوک» شیراز تأکید کرد: سعی می‌کنیم به هنرمندان جوان میدان بدهیم تا به تدریج به وضعیت حرفه‌ای برسند، چون برایمان مهم است که آنها در شیراز بمانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان، محسن زارع مدیر گالری «پیرسوک» در شهر شیراز درباره وضعیت اقتصادی گالری‌ها در این شهر و فروش آثار هنری، گفت: از بابت اقتصاد هنر و فروش آثار هنری، شهر شیراز بعد از تهران شهر خیلی مهمی به حساب می‌آید و چون همیشه فضایی در این شهر حاکم است که در آن هنرمندان می‌توانند بروز و ظهور کنند، می‌توانم به جرأت بگویم که در این شهر همانند تهران فروش آثار هنری نیز انجام می‌شود.

وی در مورد فعالیت هنرمندان شیرازی نیز بیان کرد: معمول فضای هنری در شیراز اینگونه بود که وقتی هنرمندی از یک حدی بیشتر رشد می‌کرد، شهر را ترک می‌کرد و آن هم به دلیل نبود امکانات و بازار هنری بود اما در حال حاضر این روند تغییر کرده چون فضای هنری این شهر بسیار مناسب شده است و گالری پیرسوک نیز سعی کرد تا در این تغییرات سهیم باشد.

زارع، استقبال مردم عادی از آثار هنری در شهر شیراز را مناسب ارزیابی کرد و گفت: حدود سه سال پیش گالری پیرسوک را راه اندازی کردیم و حدود دو سال است که به صورت جدی در زمینه نمایش و فروش آثار هنری فعالیت داریم و یکسری مجموعه‌داران جوان را تقویت کردیم تا به وسیله مجموعه‌های کوچک آنها، بتوانیم در مورد دادوستد هنری حرفی برای بیان داشته باشیم.

وی، فعالیت هنری در شهر شیراز را تاثیرگذار خواند و بیان کرد: اولین تاثیر بر هنرمندان است؛ گالری پیرسوک جایی تجاری نیست و تعدادی از هنرمندان در این گالری دورهم جمع شدند و برای ارتقای حرفه‌ای فعالیت‌شان تلاش کردند. ما در پیرسوک سعی می‌کنیم به هنرمندان جوان میدان دهیم و وضعیت مستمری بر کارشان به وجود آوریم تا به تدریج به وضعیت حرفه‌ای برسند چون برایمان مهم است که این هنرمندان در شیراز بمانند و کارشان را ادامه دهند.

مدیر گالری پیرسوک در پایان درباره حضور در بازار بین المللی فروش آثار هنری گفت: برای اولین بار در دومین تیرآرت شرکت کردیم و اتفاقات خوبی برایمان افتاد.