دشواریهای دوران کرونا از زبان یک فیلمساز

سازنده ۲ فیلم کوتاه راه یافته به جشنواره بین المللی نوبل هندوستان از دشواریهای فیلمسازی در ایام شیوع کرونا و کسب موفقیت با وجود محدودیتهای ناشی از این بیماری سخن می گوید.

به گزارش روز یکشنبه سینما خراسان، “سامان کافی” که فیلمهای “مرسانا” و نجات غریب” او این روزها به جشنواره بین‌المللی فیلم “noble International” هند راه یافته است؛ به خبرنگار ما گفت: یکی از این فیلمها به نام “مرسانا” را در شرایط نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا و اوج محدودیتها و سختی کار با تعداد معدود عوامل و همکاری اعضای خانواده‌ام ساختم.

وی با بیان اینکه تجربه کار تولید این اثر بسیار سخت بود اما خوشبختانه نتیجه روشن و قابل توجه است، ادامه داد: تمامی مراحل پیش تولید از قبیل ساخت دکور ، لوکیشن، بازیگردانی ، طراحی لباس و غیره اکثرا را خودم شخصا و یا به همراه یکی، دو نفر از اعضای درجه یک خانواده‌ام انجام گرفت.

کارگردان ۲ فیلم کوتاه راه یافته به جشنواره نوبل هندوستان گفت: شیوع کرونا و محدودیتهای ناشی از آن موجب فشار مضاعفی بر تولید آثار هنری و سینمایی شده است.

کافی اضافه کرد: فیلم‌های کوتاه “نجات غریب” و “مرسانا” با تهیه کنندگی مشترک انجمن سینمای جوانان ایران دفتر مشهد انجام گرفته است، فیلم کوتاه “مرسانا” که حدود ۴ دقیقه است، روایت‌گر داستان دختر بچه‌ای ناشنوا است که طبق عادت روزانه ضبط صوتش را روشن می‌کند تا موزیک مورد علاقه اش پخش شود .

وی بازیگران فیلم “مرسانا” را “راهانا مهتدی ، ساره نجفی،فاطمه نجفی و پوریا اردمه” ذکر و بیان کرد: این اثر از تولیداتی است که در پاتوق فیلمنامه خوانی پاییز ۱۳۹۸ انجمن سینمای جوانان ایران_دفتر مشهد مورد تایید اعضاء قرار گرفته است.

کافی اظهار داشت: فیلم کوتاه “نجات غریب” نیز که با موضوع اجتماعی و ویژه رده سنی نواجوانان است، درحقیقت یک فیلم تجربه گرا و حاوی تصاویری است که مخاطب باید با دیدن آنها خودش مفهوم را برداشت کند، بازیگران این فیلم نیز “طراوت افتخاری شامل محدثه طاهری ، پوریا اردمه” هستند.

عرفانی