راه اندازی چهار پردیس سینمایی جدید در خراسان رضوی

رییس اداره سینمایی و سمعی – بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تا پایان سال چهار پردیس سینمایی دیگر به ناوگان سینما در استان اضافه می شود که بخشی از کمبود سالنهایی سینمایی در استان را جبران خواهد کرد.

به گزارش روز یکشنبه سینما خراسان، سید حجت طباطبایی افزود: هم اینک ۹ شهرستان مشهد، طرقبه شاندیز، کاشمر، سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، تایباد، قوچان و گناباد مشتمل بر۵۱ سالن سینمایی و ۱۰ هزار صندلی در استان دایر است.

وی بیان کرد: بخشی از کمبود سالن سینما در برخی شهرستانهای خراسان رضوی با سینما سیار طی همراهی انجمن سینمای جوانان استان جبران شده است اما فعالیت این نوع سینما نیز در ایام کرونا تعطیل شد،با این حال امید است بتوان بعد از کرونا این بخش را دوباره راه اندازی کرد.

رییس اداره سینمایی و سمعی – بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پاسخ به این سوال که آیا با گسترش اکران فیلمهای سینمایی در فضای مجازی می توان به آینده سینما امید داشت، گفت: سینما محلی است که افراد برای دیدن خود فیلم به آنجا می روند و کسانی که سینما را برای تماشای فیلم انتخاب می کنند چند دلیل دارند.

طباطبایی افزود: یک دلیل ناشی از نگاه جامعه شناسانه به این موضوع است به این معنی که فرد تمایل به تماشای فیلم در جمع را دارد لذا سینما را انتخاب می کند، دلیل دیگر تمایل فرد به تماشای فیلم بر روی صفحه با ابعاد گسترده و در فضایی به نام سینما است تا بتواند لذت تماشای فیلم در چنین جغرافیایی را تجربه کند.

وی اظهار داشت: رفتن به سینما از منزل یا محل کار، مستلزم گذراندن پروسه ای برای قرار گرفتن در یک رویداد است که نمی توان آن را در محل دیگری تجربه کرد لذا سینما جایگاه خاص خود را برای تماشاگر حفظ می کند.

وی بیان کرد: در شرایط کرونا و تعطیلی سینما، پلت فرمهایی جایگزین اکران فیلم و تماشای آن شدند اما لذت قرار گرفتن در یک رویداد و دلایلی که از آن یاد شد را برای فرد جبران نکرده اند، با این حال بعد از پایان کرونا، بدون تردید سینما به وضعیت عادی گذشته خود بازمی گردد.

روشنا