«زالاوا» در جشنواره فیلم ونیز

فیلم سینمایی «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری و تهیه‌کنندگی‌ سمیرا و روح‌الله برادری، در اولین حضور جهانی خود، در هفتاد و هشتمین فستیوال بین‌المللی فیلم ونیز به عنوان یکی از هفت فیلم بخش رقابتی هفته منتقدین این فستیوال به نمایش درمی‌آید. به گزارش سینما خراسان، این فیلم از تاریخ یک تا یازده سپتامبر ( دهم […]

فیلم سینمایی «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری و تهیه‌کنندگی‌ سمیرا و روح‌الله برادری، در اولین حضور جهانی خود، در هفتاد و هشتمین فستیوال بین‌المللی فیلم ونیز به عنوان یکی از هفت فیلم بخش رقابتی هفته منتقدین این فستیوال به نمایش درمی‌آید.
به گزارش سینما خراسان، این فیلم از تاریخ یک تا یازده سپتامبر ( دهم تا بیستم شهریورماه) با سه نمایش، برای جوایز سی و ششمین دوره هفته منتقدین فستیوال فیلم ونیز و جایزه‌ شیر آینده‌ رقابت می‌کند.
زاوالا، نخستین تجربه ارسلان امیری مستندساز، فیلم‌نامه‌ نویس و تدوین‌گر کُرد ایرانی در مقام کارگردانی است که آن را در سال ۱۳۹۹ ساخت.
این فیلم در سی‌ و نهمین جشنواره فیلم فجر کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین در ۱۰ رشته از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی ، بهترین کارگردانی فیلم اول و بهترین فیلم‌نامه و همچنین برنده چهار دیپلم افتخار و سه سیمرغ بلورین شد.
سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی فیلم اول برای ارسلان امیری، بهترین فیلم‌نامه برای ارسلان امیری ، آیدا پناهنده و تهمینه بهرام، بهترین بازیگر مکمل مرد برای پوریا رحیمی سام و دیپلم افتخار بهترین فیلمبرداری برای محمد رسولی رهاورد زالاوا در این جشنواره بود.