ستایش مطبوعات فرانسه از دو بازیگر ایرانی

مطبوعات فرانسه دو بازیگر ایرانی به نامهای “نوید محمدزاده” و “پیمان معادی” بازیگران فیلم “متری شش و نیم” را مورد ستایش قرار دادند. به گزارش خبرنگار سینماخراسان، فیلم “متری شش و نیم” ساخته سعید روستایی از ۲۸ ژوییه همزمان در ۱۲۸ سالن سینما در فرانسه به نمایش عمومی درآمده است. رسانه های فرانسوی از مطبوعات […]

مطبوعات فرانسه دو بازیگر ایرانی به نامهای “نوید محمدزاده” و “پیمان معادی” بازیگران فیلم “متری شش و نیم” را مورد ستایش قرار دادند.

به گزارش خبرنگار سینماخراسان، فیلم “متری شش و نیم” ساخته سعید روستایی از ۲۸ ژوییه همزمان در ۱۲۸ سالن سینما در فرانسه به نمایش عمومی درآمده است.

رسانه های فرانسوی از مطبوعات چاپی گرفته مانند روزنامه های فیگارو، لیبراسیون، لوموند، پاریزین تا سایتهای سینمایی دست به تحسین دومین فیلم بلند سعید روستایی زدند.

رسانه های فرانسه در تمجید خود از این فیلم به ویژه از بازی های پرقدرت نوید محمدزاده و پیمان معادی و همچنین میزانسن بسیار موثر و حرفه ای “متری شش و نیم” نوشتند.

منتقد یکی از این رسانه ها می نویسد: به تماشاگرانی که مشکل قلبی دارند، نگاه کردن سکانس اول فیلم را توصیه نمی کنیم چون در این سکانس تنش آنچنان بالا است که حد ندارد؛ در این اثر شرایط معتادان جامعه ایران که آمارشان در حال بالارفتن است و به فساد حاکم در آن پرداخته می شود، به شکل تکان دهنده ای ترسیم شده است.

روزنامه دیگری از نفسگیر بودن صحنه های این فیلم پلیسی / اجتماعی می نویسد و میزانسن آن را استادانه توصیف کرده است، این روزنامه نوشته است: حال باید دید آیا متری شش و نیم نسبت به فیلمهای ایرانی دیگر که پیش از این به نمایش عمومی درآمده اند، می تواند از نظر تعداد تماشگر رکوردهای قبلی را پشت سر بگذارد.

گفتنی است که بالاترین فروش فیلم ایرانی در فرانسه متعلق به “جدایی نادر از سیمین” ساخته اصغر فرهادی بوده که مرز یک میلیون تماشاگر را پشت سر گذاشته است.

روشنا