سند چشم انداز تئاتر مشهد تهیه و تدوین می‌شود

سرپرست انجمن هنرهای نمایشی استان خراسان رضوی با اشاره به نتایج دیدار هنرمندان تئاتر با اعضای کمیسیون فرهنگی دوره ششم شورای شهر مشهد از تهیه و تدوین سند چشم انداز تئاتر این کلانشهر خبر داد.

کریم جشنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سینما خراسان با اشاره به دیدار هفته گذشته نمایندگان گروههای نمایشی با اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر و معاون فرهنگی مشهد گفت: در این نشست که حضور ۴۰نفر از نمایندگان و فرهیختگان گروههای نمایشی برگزار شد به بحث و بررسی درخصوص دغدغه‌ها و مشکلات هنرمندان این حوزه پرداخته شد.

وی با اشاره به اینکه بیان و اعلام اظهار نظرها، دیدگاهها و مشکلات و نیازهای عرصه هنرهای نمایشی مشهد مهمترین هدف برگزاری این نشست بود، اظهار داشت: با هدف ایجاد چشم انداز روشنی برای تئاتر در مشهد تهیه و تدوین سند چشم انداز تئاتر مشهد مورد موافقت و در دستور کار قرار گرفت.

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: از قبل کرونا و تبعات ناشی از آن اقتصاد هنر به شدت ضربه خورده و بسته بودن سالنهای نمایش نیز موجب شده چرخ اقتصاد تئاتر به سختی بچرخد و مشکلات زیادی دامنگیر هنرمندان شود.

وی ادامه داد: درخواست حمایت مالی و معنوی شورای شهر مشهد از هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی از مواردی بود که با موافقت و اقبال اعضای کمیسیون فرهنگی در این نشست روبرو شد.

سرپرست انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی گفت: با توجه به برگزاری انتخابات اعضای هیات مدیریه این انجمن در اواخر مهر ماه تهیه و تدوین این سند را موکول به بعد از انتخابات کردیم تا با حضور اعضای جدید بتوان یک سری درخواستها، نیازها و الزامات جدید را تهیه و اعمال کرد.

جشنی تاکید کرد: رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد نیز در این دیدار خط مشی‌های شورا را بر حمایت از آثار در حوزه رضوی و سیره امام رضا(ع) و آثار فاخر ارزشی و دفاع مقدس اعلام نمود.

وی اضافه کرد: اعضای شورای شهر همچنین اعلام کردند که در قالب شعار “مشهدالرضا(ع)؛ جهانشهر برکت و کرامت”، حمایت ویژه از هنرمندان حوزه هنرهای نمایشی خواهد داشت.

عرفانی