سیدمجتبی موسوی در «بر مدار مجسمه» از مجسمه سازی می‌گوید

در دومین سلسله گفتگو «بر مدار مجسمه» سیدمجتبی موسوی با روح الله شمسی زاده درباره مجسمه و مجسمه‌سازی می‌گوید. به گزارش سینما خراسان به نقل از روابط عمومی انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران، سلسله گفتگوهای اینستاگرامی با محوریت مجسمه توسط انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران برگزار می‌شود و در این سلسله گفتگوها، روح الله شمسی […]


در دومین سلسله گفتگو «بر مدار مجسمه» سیدمجتبی موسوی با روح الله شمسی زاده درباره مجسمه و مجسمه‌سازی می‌گوید.

به گزارش سینما خراسان به نقل از روابط عمومی انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران، سلسله گفتگوهای اینستاگرامی با محوریت مجسمه توسط انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران برگزار می‌شود و در این سلسله گفتگوها، روح الله شمسی زاده مجسمه ساز، پژوهشگر و مدرس دانشگاه به تبادل نظر با هنرمندان و صاحب نظران می‌پردازد.

مستندسازی شرایط روز و تبیین سیر تکوینی آثار هنرمندان و همچنین ایجاد بستر گفتگو با صاحب نظران پیرامون مباحث مرتبط با مجسمه سازی از اهداف این برنامه است.

دومین گفتگوی این برنامه با سیدمجتبی موسوی مدیر هنری، مجسمه ساز و مدرس دانشگاه است. موسوی فارغ التحصیل کارشناسی مجسمه سازی از دانشکده هنرهای زیبا، دانشگاه تهران است. حضور او در سازمان زیباسازی شهر تهران به عنوان مدیر اداره حجم و معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان، در دهه ٨٠ و ٩٠ مقارن با برگزاری رویدادهای متنوع مجسمه سازی است. برگزاری ٩ دوره سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی و ۶ دوره بینال مجسمه سازی شهری و سیاست گذاری رویدادها و فراخوان‌های مرتبط با حضور مجسمه در شهر، برنامه ریزی و راه اندازی موزه مجسمه، موزه مشاهیر، موزه علی اکبر صنعتی، رویدادهای فستیوالی و غیره بخشی از فعالیت‌های اوست.

همچنین او جزو اعضای هیأت مدیره انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران نیز بوده و در زمینه طراحی و ساخت مجسمه نیز فعالیت دارد؛ او مدرس رشته مجسمه سازی در دانشگاه‌های مرتبط با این رشته است. این گفتگو ساعت ۱۸:۳۰ شنبه ٢٠ خرداد ١٣٩٩ به صورت زنده از صفحه اینستاگرام انجمن هنرمندان مجسمه سازان ایران برگزار می‌شود.