مستند فیلم‌ساز گلستانی منتخب جشنواره بین‌المللی کالاکری هند شد

مدیر انجمن سینمای جوانان گرگان گفت: فیلم مستند "وداع در تپه نقره ای" در چهارمین جشنواره بین‌المللی کالاکری هند در بخش مسابقه فیلم‌های مستند منتخب نمایش جشنواره شد.

به گزارش روز یکشنبه سینما خراسان به نقل از ایرنا، مهدی صاحبدل اظهارداشت: فیلم مستند وداع در تپه نقره ای در چهارمین جشنواره بین المللی کالاکری هند در بخش فیلم‌های مستند منتخب نمایش شده است، این مستند کاری از انجمن سینمای جوانان ایران در سال ۱۳۹۸ کلید خورد و در اوایل سال جاری تولید شد که روایتگر تلاش مجاهدانه مردم گمیشان برای نجات شهرشان در زمان سیل گلستان است.

وی با اشاره به هدف ساخت این فیلم مستند افزود: در سیل سال ۹۸ گلستان تمام استان به نوعی درگیر مشکلات آن شدند و ستاد بحران بخاطر شیب زمین در آن منطقه درخواست تخلیه شهر گمیشان را صادر کرد ولیکن مردم که تنها سرمایه خود را خانه هایشان می دانستند تصمیم گرفتند با همدلی و همکاری یکدیگر بیش از ۱۱ کیلومتر را سیل بند ساختند فیلم مستند وداع در تپه نقره ای به نوعی فراز و فرود این تصمیم را به نمایش در آورده است.

این فیلمساز جوان ادامه داد: مستند ۲۰ دقیقه ای وداع در تپه نقره ای در سه محور تلاش مردم گمیشان برای ساختن سیل بند، تاثیری که روی مردم گذاشتند، وضعیت شهر و نیروهای مردمی بعد سیل را به تصویر در آورده است.

وی اظهار داشت: فیلم این مستند تلاش گروهی در شهری کوچک برای رسیدن به هدف انسانی را نشان می دهد، شهری کوچک که کار جمعی بی نظیری را به جهانیان نشان داد که ما سعی در ثبت آن کردیم.

وی تصریح کرد: وداع در تپه نقره ای حاصل همراهی گروه فیلمساز با تلاش مجاهدانه مردم گمیشان است و تصویری واقعی از سیل گلستان را نشان می‌دهد.

نهال