«مهمان جامانده» خوانش می‌شود/ درخواست اهدای کتاب به سیل‌زدگان

نمایشنامه «مهمان جامانده» به کارگردانی طهورا کریمخانی ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۹ در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوانده می‌شود. به گزارش سینما خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نمایشنامه «مهمان جامانده» کاری از گروه هوریار و برگرفته از کتابی با همین نام […]


نمایشنامه «مهمان جامانده» به کارگردانی طهورا کریمخانی ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۹ در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوانده می‌شود.

به گزارش سینما خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نمایشنامه «مهمان جامانده» کاری از گروه هوریار و برگرفته از کتابی با همین نام از مجموعه «نمایشنامه نوجوان امروز» نوشته نسرین خنجری است که در دور دوم «نمایشنامه‌خوانی توکا» خوانده می‌شود.

المیرا پارسا، سهیل پناهی، سعید حاجی‌حیدری، سحر صفرپور، میثم عباسی و طهورا کریمخانی نمایشنامه «مهمان جامانده» را می‌خوانند و آرمان بنیادی، سورنا چیت‌ساز و حسین مقدسین کار نوازندگی این اجرا را بر عهده دارند.

همچنین برای این اثر سهیل یوسفی وظیفه عکاسی و شیوا نائری کار طراحی پوستر را بر عهده داشته‌اند.

داستان این نمایشنامه قصه پیرزن تنهایی است که در کلبه‌ای زندگی می‌کند. کلاغ، گنجشک، الاغ، گاو، مرغ، سگ و گربه مهمانان هر روز او هستند. در روزی بارانی، همه مهمان‌ها به جز گربه به خانه‌ پیرزن می‌آیند. اما نیامدن گربه دیگر مهمان‌ها را نگران می‌کند. آنها فکر می‌کنند گربه کشته شده است بنابراین شروع به افشای رازها و احساس واقعی خود نسبت به گربه می‌کنند غافل از این‌که گربه‌ زیر کرسی پیرزن به خواب رفته است.

در عین‌حال پیش‌تر از این نیز گروه «نمایشنامه خوانی توکا» نمایشنامه‌های «نخستین پرواز» به کارگردانی حامد سید، «یه خونه قد غربیل» اثر هادی حوری و «‌خورشید کجاست؟» به کارگردانی المیرا پارسا را خوانده بودند و در ادامه این طرح روز ۱۸ خرداد نیز نمایشنامه «پهلوان دختر» به کارگردانی رکسانا عبقری را در مرکز تئاتر کانون، برای علاقه‌مندان می‌خوانند.

مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پارک لاله تهران واقع شده است و ورود برای تمامی علاقه‌مندان رایگان است.

گروه هوریار از تماشاگران این برنامه درخواست کرده‌اند تا اگر کتاب داستانی دارند که آن را خوانده‌اند و دیگر نیازی ندارند با خود به مرکز تئاتر کانون بیاورند تا پس‌از جمع‌آوری برای کودکان مناطق سیل‌زده ارسال شود.