نمایشگاه عکس «انتزاع» در گالری «سروا» دیدنی می شود

نمایشگاه گروهی عکس «انتزاع» مشتمل بر آثار منتخب تعدادی از هنرمندان عکاس کشورمان از روز بیست و چهارم آبان در گالری «سروا» به نمایش در می آید. به گزارش پایگاه خبری سینما خراسان، نمایشگاه گروهی عکس «انتزاع» مشتمل بر آثار منتخب انتزاعی تعدادی از هنرمندان عکاس کشورمان از جمله امیر اصغر زاده، عسل کاظمیان، یاسمن […]


نمایشگاه گروهی عکس «انتزاع» مشتمل بر آثار منتخب تعدادی از هنرمندان عکاس کشورمان از روز بیست و چهارم آبان در گالری «سروا» به نمایش در می آید.

به گزارش پایگاه خبری سینما خراسان، نمایشگاه گروهی عکس «انتزاع» مشتمل بر آثار منتخب انتزاعی تعدادی از هنرمندان عکاس کشورمان از جمله امیر اصغر زاده، عسل کاظمیان، یاسمن اخلاق دوسن، احسان طوطیان، مهدی بندری، نازنین داودی، عاطفه کریمی، تار تفرشی، مریم معصومی نژاد از روز بیست و چهارم آبان در گالری «سروا» به نمایش در می آید.

در استیتمنت نمایشگاه به قلم فاروق مظلومی آمده است: «عکس در یک زمان و مکان مشخص با آگاهی کامل عکاس ثبت می شود. شاید نقاش در حالت انتزاعی بتواند نقاشی کند اما عکاس باید با حواس کامل عکس خوب را بسازد یا اتفاق ساخته شده را ثبت کند .یک عکس انتزاعی حتی می تواند حاصل لحظه ای لرزش عکاس یا دوربین باشد.

عکاسی، بازنمایی اشیا و وضعیت هایی است که وجود دارند یا حاصل واسازی همین بازنمایی است.واسازی در معنای شالوده شکنی و ساخت گشایی. آنچه که عکاسی انتزاعی را از عکاسی عمومی جدا می کند نحوه بازنمایی است که اشیا را بدون توجه به کارکرد آنها صرفا به عنوان یک فرم نشان می دهد.»