نمایش “پتانسیل عمل” در مشهد به روی صحنه رفت

نمایش "پتانسیل عمل" به کارگردانی و نویسندگی "فرزین علیین" در پردیس مستقل ارجمند در مشهد از امروز به روی صحنه رفت.

به گزارش سینما خراسان ، کارگردان و نویسنده “پتانسیل عمل” روز یکشنبه در این باره گفت: نمایش “پتانسیل عمل” با نگاهی به نمایشنامه “در انتظار گودو” اثر “ساموئل بکت” است که مدت زمان آن ۷۰ دقیقه بوده و در ژانر “کمدی سیاه” تولید شده است.

وی با بیان اینکه کار نوشتن تئاتر پتانسیل عمل را از سال ۱۴۰۰ آغاز کردم که در اسفندماه همان سال به پایان رسید، افزود: یک یا ۲ صحنه از این نمایشنامه برگرفته از شخصیتهای نمایشنامه “در انتظار گودو” است.

داعیین، نمایش “پتانسیل عمل” را از نوع پست مدرن و موضوع آن را اجتماعی دانست و بیان کرد: داستان درباره آدم های یک آپارتمان سه طبقه است که اتفاقات آن پیرامون ساکنین طبقه دوم آن ساختمان رخ می دهد، این نمایش داستان گرفتاریهای روزمره مردم است.

وی در تشریح عنوان “پتانسیل عمل” بیان کرد: ورود ناگهانی یون های سدیم، به داخل سلول (سلول یعنی یاخته) باعث اختلاف فاز در دو طرفه دیواره یاخته می شود که با برگشت مجدد فاز ، انتقال پیام شکل می گیرد، به این فرآیند پتانسیل عمل گفته‌ می شود.

نویسنده و کارگردان “پتانسیل عمل” ادامه داد: بازیگران به ترتیب ورود به صحنه شامل “حمید درودی ، عطیه سجادی، زهرا اسدی، محمد حسین نیکروان، همتا قناد، حمید رجبی، حسام محدث، امیرحسین عامل و میعاد فوقانی” هستند، این نمایش از امروز تا پنجم خرداد ماه در سالن ارجمند پردیس تئاتر مستقل مشهد روی صحنه است

به گزارش سینما خراسان از سوابق کاری فرزین علیین، می توان به نمایشهای “عشق پشت دروازه ها” در سال ۹۶، “نوازنده دوره گرد” در سال ۱۳۹۷، “آنتی کاریزما” در سال ۱۳۹۸ اشاره کرد.

برای دریافت بلیت این نمایش به سایت https://gishot.ir مراجعه کنید.

 

ساره عیدالهی